برنامه ششم با نگاه منطقه‌ای نوشته شود

برنامه ششم با نگاه منطقه‌ای نوشته شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر لزوم نگاه منطقه ای به تدوین برنامه ششم گفت: باید در تدوین برنامه و بودجه کاهش هزینه، بالا بردن بهره‌وری در کشور و کوچک سازی دولت به ویژه مورد توجه قرار گیرد.

غلامحسین شافعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: در برنامه ششم مهم‌ترین عاملی که باید به آن توجه شود نگاه منطقه‌ای به تدوین برنامه ششم است.

وی تصریح کرد: نگاه منطقه‌ای به آن معنی که هر استان و منطقه در تدوین برنامه ششم شرکت داشته باشد. عملیاتی شدن این اتفاق ایجاد نگاه متوازن در تدوین بودجه را به همراه خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی مشهد در رابطه با خروجی نگاه منطقه‌ای در تدوین برنامه ششم، یادآور شد: تدوین برنامه قوی و اجرای قوی و مناسب از خروجی‌های بسیار کارآمد نگاه منطقه‌ای به تدوین برنامه ششم و بودجه خواهد بود.

شافعی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که انتظارات بخش خصوصی در راستای تدوین برنامه ششم و بودجه چه مواردی است، گفت: رابطه تنگاتنگی در تدوین برنامه ششم بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شده و پیشنهادات بخش خصوصی در حال تدوین است تا به دولت ارائه شود.

وی در رابطه با پیشنهادات بخش خصوصی بیان کرد: در کنار نگاه منطقه‌ای در تدوین برنامه ششم مواردی همچون عدم نگاه ویژه به تامین درآمدهای کشور، کاهش هزینه‌ها، بالابردن بهره‌وری و کوچک سازی دولت باید مورد توجه قرار گیرد. در تدوین منطقه ای برنامه ششم آمایش سرزمین باید به ویژه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه