سال آینده تابستان سختی برای تأمین آب و برق خواهیم داشت

سال آینده تابستان سختی برای تأمین آب و برق خواهیم داشت

خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو گفت: مدیریت منابع و مدیریت تقاضا دو رویکرد اصلی وزارت نیرو است که در هر بخش پیش بینی های لازم انجام شده و طرح هایی را در غالب لایحه بودجه سنواتی کشور و همچنین طرح هایی خارج از بودجه به دولت ارائه کرده ایم.

حمید چیت چیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: با توجه به گرمای پیش بینی شده برای سال آینده، پیش بینی ما این است که تابستان 94 در تأمین برق و آب مورد نیاز کشور شرایط سختی خواهیم داشت اما برای این شرایط سخت از هم اکنون برنامه داریم.

وی افزود: مدیریت منابع و مدیریت تقاضا دو رویکرد اصلی وزارت نیرو است که در هر بخش پیش بینی های لازم انجام شده و طرح هایی را در غالب لایحه بودجه سنواتی کشور و همچنین طرح هایی خارج از بودجه به دولت ارائه کرده ایم.

وزیر نیرو از نهایی شدن طرح برخورد با مشترکان پرمصرف تا پیش از تابستان 94 خبر داد و گفت: مهمترین مسئله و موثرترین راهکار، مدیریت تقاضا در زمان پیک مصرف است که تلاش می کنیم با برنامه های گسترده فرهنگ سازی و همچنین تصویب طرح های برخورد با مشترکانی که بسیار بیش از دیگران مصرف می کنند و همچنین هماهنگی با واحدهای مختلف صنعتی برای مدیریت مصرف، تقاضای آب و برق را در زمان پیک مدیریت کنیم.

این عضو کابینه دولت هر گونه جیره بندی در تابستان 94 را بعید عنوان کرد و گفت: با وجود تمامی کاستی ها و عدم مدیریت مصرف از سوی برخی از هموطنانمان، تابستان 93 را بدون جیره بندی و قطعی های برنامه ریزی شده در آب و برق پشت سر گذاشتیم و تلاش می کنیم تابستان 94 نیز به خوبی بگذرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه