حمل و نقل هوایی امن ترین ناوگان حمل و نقلی محسوب می‌شود

حمل و نقل هوایی امن ترین ناوگان حمل و نقلی محسوب می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر راه و شهرسازی در کارگاه تخصصی مدیریت سوانح هوایی درخراسان جنوبی گفت: حمل و نقل هوایی امن ترین ناوگان حمل و نقل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس کارگروه ملی حمل و نقل مدیریت بحران کشور با بیان اینکه طبق آمارهای بررسی شده در ایران ایمن‌ترین حمل و نقل، ناوگان هوایی است اما مردم این موضوع را تأیید نمی‌کنند اظهار داشت: حادثه تنها برای دیگران نیست و برای ما هم امکان دارد هر لحظه اتفاق بیفتد پس باید تلاش کنیم تا از وقوع حوادث پیشگیری کرده و برای مقابله با آن آمادگی داشته باشیم.
مجیدی افزود: بدون آموزش نمی‌شود حوادث و بحران‌ها را مدیریت کرد و مهم‌ترین دستگاه خدماتی درمدیریت بحران دستگاه بی‌سیم است که متأسفانه حدود یک ماه است تمام بی‌سیم‌های مدیریت بحران در کشور خراب است.
معاون اموردولت ومسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از معضلات در مدیریت بحران کشور ناآگاهی مدیران است، تصریح کرد: مدیران آگاهی و اطلاعات کافی در مورد حوادث ندارند.
مجیدی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم سوانح هوایی را مدیریت کنیم باید اطلاعاتی از لحظه بلند شدن هواپیما داشته باشیم، گفت: این مهم همیشه باید در دستور کار باشد.
وی از وجود 89 فرودگاه در کشور خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 70 فردوگاه تجاری و 19 فرودگاه غیر تجاری است. مجیدی با بیان اینکه 365 موقعیت فرودگاهی در اختیار فعالیت‌های کشاورزی است، اظهار کرد: از میان 54 فرودگاه تحت حمایت و مالکیت شرکت فرودگاه‌های کشور فقط 4 فرودگاه سود ده هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی از فعالیت 33 شرکت هواپیمایی خارجی در ایران خبر داد و گفت: علل عمده سوانح هوایی در کشور شامل خطای انسانی ناشی از هدایت هواپیما توسط خلبانان و گروه خدمه، نقص فنی، نقص دستگاه‌های ناوبری، تعمیر و نگهداری هواپیما توسط واحد فنی و مدیریت و کارکرد ناوبری زمینی است.
وی تأکید کرد: در کشور ایران بیشترین علت مربوط به خطای انسانی ناشی از هدایت هواپیما توسط خلبانان و گروه خدمه است.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین