مراجعات هیئت‎های تجاری به ایران ۵ برابر شد

مراجعات هیئت‎های تجاری به ایران 5 برابر شد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در ماه‌های آینده آمار دقیقی از سرمایه‎گذاری خارجی در کشور اعلام می‌کنیم، گفت: با کاهش تنش‎ در ارتباط با دنیا، میزان مراجعات هیئت‎های تجاری به ایران ۵ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد خزاعی در حاشیه افتتاح مرکز خدمات سرمایه‌گذاری همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه‌گذاری فی نفسه خود یک اولویت است اما اولویت‌بندی محورهای سرمایه‌گذاری به مناطق مختلف بستگی دارد.

وی افزود: برای هر منطقه‌ای براساس ظرفیت‎ها و امکانات باید محورهای سرمایه‎گذاری تعریف شده و به دو قسمت سرمایه گذاری داخلی و خارجی تقسیم شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در برخی مناطق می‎تواند موفق عمل کند، عنوان کرد: در برخی از مناطق باید سرمایه‌گذاری خارجی به صورت مشارکتی با سرمایه‎گذار داخلی وارد عمل شود.

وی تصریح کرد: همدان در سه حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری قابلیت سرمایه‌گذاری و توسعه را دارد که در این صورت می‎تواند به قطب اقتصادی در کشور تبدیل شود.

خزاعی درباره آمار سرمایه‎گذاری خارجی صورت گرفته در کشور نیز گفت: مهم‌تر از آمار در بخش سرمایه گذاری روندی است که اتفاق افتاده، این روند نهایتا در بازدهی یکی دوساله می‌تواند به آمار قابل ارائه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشه با توجه به سیاست‌های اعمال شده، کاهش تنش در سطح بین‌المللی و ارائه ادبیات نوین در عرصه بین‌المللی برای معرفی اهداف جمهوری اسلامی ایران به دنیا مسیر برای سرمایه‎گذاری فراهم شده است.

خزاعی عنوان کرد: درخواست و مراجعات خارجی‎ها برای همکاری اقتصادی بویژه در زمینه سرمایه‌گذاری پنج تا 6 برابر افزایش داشته که بنا به برخی ملاحظات جزئیات را اعلام نمی‌کنم.

وی با اشاره به اینکه هر هفته پذیرای چند گروه سرمایه‎گذار از کشورهای عربی و اروپایی هستیم، بیان کرد: در چند ماه آینده شاهد اتفاقات جدید در این زمینه هستیم و زمان می‎برد تاسرمایه‌گذاری‎ها عملیاتی شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد:در چند ماه آینده پس از طی برخی پروسه‌های بانکی و ورود سرمایه‌ها به کشور آمار دقیقی از سرمایه‌گذاری صورت گرفته اعلام می‎کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه