مجلسی که با اراده ملت بحرین تشکیل نشود نمی‌تواند سرکوبگری‌ها را متوقف کند

مجلسی که با اراده ملت بحرین تشکیل نشود نمی‌تواند سرکوبگری‌ها را متوقف کند

خبرگزاری تسنیم: دبیر کل جمعیت دفاع ملی بحرین اعلام کرد مجلسی که با اراده ملت تشکیل نشود نمی‌تواند جلوی سرکوبگری‌های دولت را بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری صوت المنامه، شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت وفاق ملی و اسلامی بحرین در کنفرانسی مطبوعاتی تحریم انتخابات و دعوت به آن را حق مردم دانست و تأکید کرد که کسی نمی‌تواند مردم را مجبور به مشارکت در انتخابات نماید.

وی در مورد تهدیدهای مطرح شده در صورت تحریم انتخابات نیز گفت: هیچ نگرانی وجود ندارد و تهدیدهایی که در این زمینه صورت می‌گیرد، منطبق بر واقعیت نیست؛ چرا که اولاً تحریم انتخابات حق شهروندان بحرینی است و دوم این که هیچ کس بر اساس قانون نمی‌تواند آن‌ها را مجبور به شرکت در انتخابات کند.

شیخ علی سلمان در مورد انتخابات پیش روی بحرین گفت که در این انتخابات ملت منبع اصلی قدرت نیستند و پارلمان در دست مردم نیست، بلکه در دست کسانی است که اعضای پارلمان را انتخاب می‌کنند.

دبیر کل جمعیت وفاق ملی و اسلامی بحرین انتخابات را مطالبه مردمی دانست و در عین حال تأکید کرد انتخابات آینده بحرین خواست ملت را به کرسی نمی‌نشاند، بلکه چیزی را تقویت می‌کند که بیشتر مردم بحرین آن را رد می‌کنند. بنابراین از لحاظ منطقی درست نیست که ملت  در انتخاباتی شرکت کنند که اراده آن‌ها را از بین می‌برد.

شیخ علی سلمان گفت: انتخابات در همه جای دنیا اراده ملت را نشان می‌دهد، اما در بحرین عکس این موضوع صادق است. ملت بحرین نمی‌توانند در تعیین دولت خود یا مقامات اجرایی و قضایی و مؤسسات امنیتی و تبلیغاتی نظر خود را بیان کنند. من نمی‌توانم در انتخاباتی شرکت کنم که حقوقمان را از بین می‌برد. مجلسی که به این شکل تشکیل می‌شود، قطعاً قادر به توقف اقدامات خشونت بار علیه مردم و بازداشت شکنجه گران ملت نیست.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان