۷ اسفندماه؛ برگزاری دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس

7 اسفندماه؛ برگزاری دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس

خبرگزاری تسنیم: دبیر سومین همایش پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح از برگزاری دومین همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس خبر داد و گفت: به احتمال زیاد این همایش در ۷ اسفندماه در سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ حسن‌وند، دبیر سومین همایش پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در خصوص برگزاری همایش‌های پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: در تفاهم‌نامه بین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در یکی از بندهای آن مقرر شده که سالانه همایشی در تجلیل پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شود که سال اول در دافوس ارتش برگزار و امسال دومین سال متوالی است که این همایش در سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اهداف سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح، اهداف کلانی است. این یکی از اقداماتی است که در راستای اجرای برنامه های سازمان بازنشستگی در پژوهشگاه علوم ومعارف دفاع مقدس انجام می گیرد. رضایت سنجی که از شرکت کنندگان به عمل آمده بود، رضایت‌مندی بالایی را نشان می‌داد و در حقیقت صحبت‌های علمی در این همایش نشان می‌دهد در حوزه دفاع مقدس خلاء علمی و پژوهشی داریم که خوشبختانه تا حدودی توانستیم این خلاء را پر کنیم و به اهدافمان برسیم.

دبیر سومین همایش پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح تصریح کرد: در دو همایش قبلی و همایش اخیر فراخوان مقاله داشته‌ایم و کمیته علمی بیشتر در این زمینه اطلاع رسانی خواهد کرد. در دو حوزه دفاع مقدس و حوزه تامین اجتماعی مقالات گرفته شده را به صورت مکتوب چاپ می‌کنیم و در اختیار جامعه هدف قرار می‌دهیم.

امیر سرتیپ حسن‌وند با اشاره به تدوین و تبیین برنامه‌های اجرایی توضیحاتی داد و افزود: برنامه‌ریزی این همایش از ابتدای سال بوده و چون بصورت سالیانه برگزار می شود دبیرخانه دائمی نیز درنظرگرفته شده در ضمن مهلت ارسال مقالات تا 15 دی‌ماه 1393 است و البته با تصویب کمیته علمی قابل تمدید هم خواهد بود. به احتمال زیاد 7 اسفند ماه همایش در سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

وی به بیان انتظاری از پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح در رابطه با این همایش پرداخت و گفت: حسب فرمایش حضرت آقا که «جنگ ما یک گنج  است» نیاز است این گنج را که در دل و سینه های پیشکسوتان قرار دارد استخراج کنیم. از پیشکسوتان هم خواهش می‌کنیم که این گنج را با نوشتن مقالات و تاریخ شفاهی به نسل های جوان و آینده انتقال دهند.

دبیر سومین همایش پیشکسوتان دفاع مقدس و بازنشستگان نیروهای مسلح ادامه داد: در سراسر کشور سازمان تامین اجتماعی و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بنیادحفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نمایندگی هایی داردکه این نمایندگی های علاوه بر رتق و فتق امور جاری خودشان، به همایش هم کمک خواهند کرد. درضمن آدرس دبیرخانه همایش, تهران- سید خندان- خیابان شهید کابلی( دبستان سابق)- سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح ،صندوق پستی 15875-1615 و تلفن‌های 88506007 و 23834234 و شماره نمابر 88747814 و 88466092 درگاه الکترونیک www.dsre.ir است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران