بارش‌ها در کردستان نسبت به دوره بلندمدت ۴۷ درصد افزایش یافته است

بارش‌ها در کردستان نسبت به دوره بلندمدت 47 درصد افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به میزان بارندگی‌های امسال نسبت به دوره بلند مدت گفت: میزان بارش‌ها در استان کردستان نسبت به دوره بلندمدت ۴۷ درصد رشد داشته است.

محمدطالب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی که از اواسط هفته جاری وارد استان شده بود میزان بارش‌ها در استان تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی و باران سنجی، میزان بارش‌ها از ساعت 10 صبح روز گذشته تاکنون در سنندج 7.4 میلیمتر، سقز 9 میلیمتر، دیواندره و قروه هر کدام 8 میلیمتر، زرینه اوباتو و بیجار هر کدام 2 میلیمتر، هزارکانیان 4 میلیمتر، کامیاران 7 میلیمتر، سروآباد 9 میلیمتر، دهگلان 6 میلیمتر، سلین 12 میلیمتر و بابارشانی 14 میلیمتر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی کردستان بیشترین میزان بارش‌ها از روز گذشته تاکنون را مربوط به شهرستان بانه با 20 میلیمتر عنوان کرد و تصریح کرد: همچنین شهرستان‌های مریوان با 14 میلیمتر و گردنه صلوات آباد با 18 میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشتند.

وی از افزایش 47 درصدی میزان بارش‌ها نسبت به دوره بلند مدت در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: میزان بارش‌ها در شهرستان سنندج 71 درصد نسبت به دوره بلند مدت رشد داشته است.

حیدری افزود: همچنین میزان بارش‌ها در شهرستان‌های سقز 53 درصد، قروه 23 درصد، بیجار 33 درصد، مریوان 66 درصد، زرینه 6 درصد، بانه 41 درصد، کامیاران و دهگلان هر کدام 36 درصد و سروآباد 84 درصد نسبت به دوره بلند مدت رشد داشته‌اند.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به میزان بارش‌های شهرستان‌های مختلف استان در سال زراعی جاری، اظهار کرد: سنندج در طول مدت یاد شده 113 میلیمتر، سقز 117 میلیمتر، قروه 73 میلیمتر،زرینه اوباتو 90 میلیمتر،  بیجار 76 میلیمتر، کامیاران 109 میلیمتر، بانه 155 میلیمتر و دهگلان 73 میلیمتر بارش داشته‌اند.

وی گفت: شهرستان های سروآباد با 203 میلیمتر و مریوان با 197 میلیمتر بیشترین میزان بارش از اوایل سال زراعی جاری تاکنون را در استان کردستان داشته‌اند.

سامانه بارشی جدید جمعه وارد کردستان می‌شود

حیدری از ورود سامانه جدید بارشی به استان کردستان خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از جمعه این هفته وارد استان خواهد شد و تا دوشنبه هفته آینده به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی کردستان با بیان اینکه از دوشنبه آینده موج بارشی در استان ضعیف خواهد شد از بروز سرما و یخبندان و کاهش محسوس دما در سطح استان خبر داد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon