سرمایه‌گذاری ۳هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای اجرای طرح تحول سلامت

سرمایه‌گذاری 3هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای اجرای طرح تحول سلامت

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه همه سازمان‌های ذیربط باید در اجرای طرح تحول سلامت، همکاری داشته باشند، گفت: این سازمان در این زمینه سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

تقی نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای طرح تحول سلامت، گفت: این طرح یک طرح ملی است که همه اجزای نظام سلامت برای اجرا و موفقیت آن باید در آن مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: دولت در سال 92 وعده بیمه درمانی برای همه مردم، کاهش هزینه‌ها از جیب مردم و افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی را داده بود که تا حدود زیادی محقق شده و البته راه برای ادامه مسیر باز است و مشکلات وجود دارد اما در یک برنامه یکساله گام‌های خوبی برداشته شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: این سازمان نیز به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر در کشور و تامین‌کننده مالی نظام سلامت، همکاری لازم در تجهیز و تامین منابع را برای اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام داده است و تاکنون سه هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده که یک‌هزار و 400 میلیارد تومان آن مربوط به کتاب ارزش‌های نسبی خدمات و مابقی در ارتباط با سرانه‌ای است که در سال 93 حدود 43 افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این طرح طرح بزرگی است و باید به مرور اصلاح شود، باید بگویم کتاب ارزش نسبی خدمات بعد از 20 سال بازنگری شد و به مرور دغدغه جامعه پزشکی نیز کاهش پیدا می‌کند، آنچه برای مردم ملموس شده کاهش پرداخت از جیب مردم است که از نیمه خرداد به کمتر از 6 درصد رسیده است.

نوربخش در پایان گفت: فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیماران بجز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند راهبرد ما در نظام سلامت است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon