تعامل بین دانشگاه و کارآفرینان آغاز شده است

تعامل بین دانشگاه و کارآفرینان آغاز شده است

خبرگزاری تسنیم:ریاست موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران با اشاره به برگزاری جلساتی برای توسعه کارآفرینی و تعامل با صنعت در این موسسه گفت:کارآفرین در کنار مقابله با بیکاری با معضلات دیگر نیز می جنگد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین میر محمد صادقی، استاد دانشگاه شهید بهشتی و ریاست موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران با حضور در اولین کنفرانس ملی کارآفرین و تولید ملی با اشاره به اینکه اهمیت این همایش بسیار بالاست گفت: مسئله کارآفرینی امروز در همه دنیا به عنوان موضوع اصلی مطرح است.

 وی ادامه داد:اواخر قرن 20 که شاهد افزایش جمعیت بودیم موضوع کارآفرینی رونق گرفت. با تشویق کارآفرینان می توانیم اقداماتی انجام دهیم که  منتهی به افزایش تولید و ابتکارات مختلف شود.

 میر محمد صادقی بیان کرد: در کشوری مثل هندوستان در دانشگاه ها چند هزار مرکز کارآفرینی و رشد وابسته به دانشگاه وجود دارد.در کشور ما این پدیده جدید است و نیازمند پرداختن به فرهنگ کارآفرینی هستیم. در چند دهه گذشته این موضوع به یک ضد ارزش تبدیل شده بود.  علی الرغم همه تاکیدات در آموزه های دینی کارآفرینی به عنوان سرمایه گذاری و ماده منفی تبدیل شده بود.

 این استاد دانشگاه افزود: بر خلاف همه آموزه های دینی که به آن تاکید شده است کارآفرینی در کشور مورد توجه نیست . در دانشگاه ها اخیراً تعاملی بین صنعت و توسعه کارآفرینی در حال شکل گرفتن است. 

 وی بیان کرد: همواره در موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران جسلاتی به منظور تعامل کارآفرینی با صنعت برگزار می شود. تلاش می کنیم رابطه بین صنعت و دانشگاه تقویت شود و صنعت زمینه ای را فراهم تا دانشگاهیان با کارآفرینی آشنا شوند. در استان یزد این موضوع آغاز شده است.

میرمحمد صادقی اظهار کرد: اگر ما به این مسئله توجه کافی نکنیم آسیب های اجتماعی متعددی نصیب ما خواهد شد. اگر مراجعه به دستگاه قضایی کنیم بسیاری از مواردی مانند دادخواست طلاق، چک و صدور چک، قاچاق منشا آن به بیکاری بر می گردد. چرا که زمانی که افراد کار ندارند تا بر اساس آن مشغول شوند دچار آسیب های زیاد می شوند. 

 این استاد دانشگاه بیان کرد: فردی که کارآفرین است، علاوه بر اینکه علیه بیکاری می جنگد و به نفع افزایش تولید ملی تلاش می کند،  در جبهه های دیگر نیز تلاش می کند . کارآفرین با فقر قاچاق و فحشا مبارزه می کند.

میر محمد صادقی اظهار کرد: بیکاری می تواند فقر را برای جامعه ایجاد کند و در صورتی که کارآفرین با خلاقیت خود می تواند مانع از رشد فقر شود. فردی که کارآفرینی می کند و در معرض خطراتی قرار می گیرد زمانی که با فقر مبارزه می کند با جهل هم مبارزه می کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه