ایرانی‌ها از نظر سخاوتمندی در جهان نوزدهم شدند

ایرانی‌ها از نظر سخاوتمندی در جهان نوزدهم شدند

خبرگزاری تسنیم: یک موسسه انگلیسی با رده بندی ۱۳۵ کشور جهان از نظر میزان سخاوتمندی مردمانش، ایرانی ها را در مقام نوزدهم جهان از این نظر قرار داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بنیاد انجمن های خیریه مستقر در انگلیس با انتشار گزارشی مردم 135 کشور جهان را از نظر میزان سخاوتمند بودن رتبه بندی کرده است.

در این گزارش شاخصی به نام «شاخص جهانی بخشیدن» ارائه شده و به هر کشور نمره ای داده شده است. نمره هر کشور در این شاخص بر پایه نظرسنجی انجام شده توسط موسسه گالوپ از مردم 135 کشور جهان تعیین شده است.

در این نظرسنجی از مصاحبه شوندگان پرسیده شده است آیا در یک ماه گذشته پولی را به کسی چه به موسسات خیریه و چه به افراد غریبه بخشیده اند یا نه.

بر اساس این گزارش مردم میانمار در صدر این رده بندی قرار گرفته و با این معیار به عنوان سخاوتمندترین مردم جهان شناخته شده اند. آمریکا، کانادا، ایرلند و نیوزیلند به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم از این نظر قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش مردم ایران نیز در رتبه 19 قرار گرفته اند. مالزی در صدر کشورهای اسلامی و در رتبه 7 جهان قرار گرفته است.

ازبکستان در رتبه 28، سوریه رتبه 30، تاجیکستان رتبه 34، عراق رتبه 43، عربستان رتبه 47، هند رتبه 60 و پاکستان رتبه 61 قرار گرفته اند.

 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه