تمامی مقدمات برای برگزاری «همه پرسی سرنوشت ساز» در بحرین فراهم شده است

تمامی مقدمات برای برگزاری «همه پرسی سرنوشت ساز» در بحرین فراهم شده است

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس جنبش عمل اسلامی بحرین در میزگرد تسنیم درباره همه پرسی گفت: همه پرسی طی دو روز جمعه و شنبه برگزار خواهد شد و تمامی مقدمات برای برگزاری آن فراهم شده است.

«شیخ عبدالله صالح» نایب رئیس جنبش عمل اسلامی بحرین با حضور در میزگرد تسنیم درباره روند برگزاری همه پرسی در این کشور گفت: 44 مرکز برای همه پرسی در نظر گرفته شده است و این مراکز هم در داخل کشور  و هم در خارج از کشور وجود دارد.

برای برگزاری مشارکت مردم در همه پرسی تا حد توان تلاش می‌کنیم

وی افزود: همه پرسی شامل راه حلی سیاسی برای برون رفت از بحران است که جامعه بین الملل آن را به رسمیت می‌شناسد و ما تا حد توان برای گسترش مشارکت مردم در این همه پرسی تلاش خواهیم کرد.

احتمال اقدامات تخریبی رژیم آل خلیفه برای عدم برگزاری موفق همه پرسی وجود دارد

صالح با اشاره به احتمال اقدامات تخریبی رژیم آل خلیفه به منظور عدم برگزاری موفق همه پرسی گفت: همه پرسی طی دو روز جمعه و شنبه آینده برگزار خواهد شد و تمامی مقدمات برای برگزاری آن فراهم شده است.

مردم هیچ اقبالی به انتخابات پارلمانی نشان نمی‌دهند

نایب رئیس جنبش عمل اسلامی بحرین افزود: نکته ای که باید به آن اشاره کرد، این است که مردم هیچ اقبالی نسبت به انتخابات پارلمانی نشان نمی‌دهند، و این در حالی است که به همه پرسی اهتمام می‌ورزند، لذا نیروهای رژیم موج دستگیری‌ها را طی روزهای اخیر گسترش داده و شمار زیادی از جمله 13 زن را به بهانه فعالیت در زمینه برگزاری همه پرسی دستگیر کرده اند. نیروهای رژیم دو روز پیش نیز به بیش از پنج مرکز حمله کردند و اشخاص دیگری را در این راستا دستگیر کردند.

بیشتر چهره های معارض همه پرسی را تأیید کرده اند

عبدالله صالح گفت: ما مردم را به شرکت در همه پرسی مجبور نمی‌کنیم. اکثر چهره های معارض همه پرسی را تأیید و انتخابات پارلمانی را تحریم کرده اند که در اینترنت و شبکه های اجتماعی این امر به وضوح قابل ملاحظه است. حتی شب گذشته «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق و همچنین اشخاص دیگری پیش از او، همه پرسی و حق تعیین سرنوشت را تأیید کردند.

رژیم در وضعیت جنون آمیزی به سر می‌برد

وی با اشاره به وضعیت جنون آمیزی که رژیم نسبت به عدم مشارکت مردم در انتخابات به سر می‌برد گفت: حتی وزیر دادگستری بحرین که رئیس کمیته انتخابات است، برای همه مردم حتی آنهایی که فوت یا شهید شده اند یا در زندان به سر می‌برند، پیامهای دعوت به مشارکت در انتخابات فرستاده است. وقتی وزیر دادگستری یک کشور برای همه از جمله شهدا و اموات و زندانیان این پیام را می‌فرستند، این امر نشان از این وضعیت جنون آمیزی است که رژیم در آن به سر می‌برند. همه مردم می‌دانند که مشارکت در این انتخابات به شدت ضعیف است. جامعه بین الملل و منطقه نیز از این موضوع آگاهی دارند. حتی «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد دو هفته قبل از برگزاری انتخابات، از (دیکتاتور) حمد خواست که برای مذاکره با معارضان تلاش کند تا مشارکت در انتخابات، مشارکت قابل قبولی باشد.

اصرار مردم بر حقوقشان، رژیم آل خلیفه را سرنگون می‌کند

صالح در خاتمه گفت: مردم هر روز با شرکت در تظاهرات، مخالفت خود با رژیم را اعلام می‌کنند. ما در هیچ جایی از جهان نشنیدیم و سراغ نداریم که هشتاد درصد مردم یک کشور در تظاهرات علیه حاکمیت شرکت کنند. در مورد انقلاب مسلحانه نیز باید بگویم که همین ادامه فشارهای مردمی و مقاومت، رژیم آل‌خلیفه را سرنگون خواهد کرد. در واقع این رژیم در 14 فوریه 2011 زمانی که تظاهرات مردمی بحرین آغاز شد، سرنگون شد و اینک با کمک عربستان و سرکوب های روزانه توانسته است خود را حفظ کند. هر چند مقامات رژیم می‌گویند که  مردم را سرکوب نمی‌کنند، اما دلایل زیادی وجود دارد که آنها روزانه مردم را در مناطق مختلف سرکوب می‌کنند. اما ما مطمئنیم که این وضعیت ادامه نخواهد یافت و اصرار مردم موجب می شود که رژیم سرنگون شود و دموکراسی محقق شود.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان