تنها راه حل حکومت نامشروع بحرین "همه پرسی" است/ انتخابات پارلمانی بحرین از پیش شکست خورده است

تنها راه حل حکومت نامشروع بحرین "همه پرسی" است/ انتخابات پارلمانی بحرین از پیش شکست خورده است

خبرگزاری تسنیم: یکی از رهبران برجسته جنبش ۱۴ فوریه بحرین با شرکت در میزگرد برگزاری همه پرسی در تسنیم ، انتخابات پارلمانی این کشور را فرمایشی و از پیش شکست خورده دانست و تنها راه حل را برگزاری همه پرسی درباره مشروعیت نظامی سیاسی حاکم بر بحرین برشمرد.

 "راشد الراشد" یکی از رهبران جریان 14 فوریه بحرین با شرکت در میزگرد تسنیم با موضوع بررسی «همه‌پرسی سرنوشت ساز مردم بحرین» درباره جزئیات و نحوه برگزاری آن گفت: سوال این همه پرسی این است که: آیا تعیین سرنوشت خود را با انتخاب نظام سیاسی جدید در بحرین با نظارت سازمان ملل تایید می‌کنید یا نه؟ همه پرسی می‌خواهد این پیام را به جامعه جهانی برساند که در بحرین بتوان به راه حل اساسی بحران و مشکل 200 ساله این کشور رسید، مشکل این است که دولت مشروعیت ندارد.

تنها راه حل حکومت نامشروع بحرین برگزاری همه پرسی است

وی افزود: تنها راه حل این مشکل برگزاری همه پرسی و اخذ آرای مردم در خصوص رژیم سیاسی است. تا زمانی که رژیم مشروعیت نداشته باشد مشکل پابرجا خواهد بود. همه پرسی مردمی بحرین می‌خواهد با نظارت و پشتیبانی جامعه جهانی به راه حل ریشه‌ای نزدیک شود تا این کشور سال‌ها بی ثباتی به دلیل مشروع نبودن رژیم حاکم را پشت سر بگذارد.

این رهبر جریان 14 فوریه ادامه داد: همه پرسی همچنین می‌خواهد جامعه جهانی را برای ایجاد یک راه حل ریشه‌ای و نه موضعی برای مشروعیت رژیم سیاسی وارد بحرین کند. تمامی نا آرامی‌ها، انقلاب‌ها و راهپیمایی‌های دهه های گذشته در بحرین نشان دهنده عدم توازن در سیاست‌های دولت و مشروعیت نداشتن آن است.

همه پرسی به بحران سیاسی در این کشور پایان می دهد

وی تاکید کرد، معارضان نمی‌خواهند بار دیگر بدون دستیابی به راه حل ریشه‌ای که بتواند مشکل مشروعیت سیاسی رژیم حاکم را (به وسیله رای مردم) برطرف سازد، از این انقلاب خارج شود. معارضان، همه پرسی مردمی را با عنوان "حق تعیین سرنوشت" نامگذاری کردند، اگر مردم به اجماع برسند که از یک دولت چه می‌خواهند، پروسه سیاسی در بحرین مشروعیت یافته و بحران پایان خواهد یافت.

این معارض سرشناس بحرینی گفت: معارضان خواهان برطرف شدن جوهره اصلی مشکلات سیاسی در بحرین هستند، رژیم آل‌خلیفه چندین طرح برای گفتگو مطرح کرد و تمامی این طرح‌ها بدلیل عدم توانایی در ارائه راه حل بنیادین برای مشکلات سیاسی کشور، رد شدند، طی سالها و دهه‌های گذشته ملت ما راه‌ حل‌های موقتی را امتحان کرد اما هربار به سرعت بحران، انقلاب و راهپیمایی‌ها به صحنه کشور باز گشته و مجددا تعدادی از جوانان شهید شدند، بحرین به طور میانگین هر 10 یا 5 سال یکبار شاهد یک انقلاب مردمی سراسری بوده است، تنها راه جلوگیری از تکرار مجدد این روند رسیدن به یک راه‌کار سیاسی برای برطرف کردن مشکل عدم مشروعیت دولت است.

اقدامات آل خلیفه باعث پیچیده تر شدن مشکلات این کشور می شود

وی به تلاش‌های رژیم بحرین برای تغییر بافت جمعیتی در این کشور اشاره کرد و افزود: جنایت‌های آل‌خلیفه در اعطای شناسنامه‌های سیاسی به خارجی‌ها و از بین بردن ترکیب جمعیتی بحرین باعث پیچیده‌تر شدن مشکل شد، از سوی دیگر ساکت ماندن در برابر این اقدامات باعث قرار گرفتن بحرین در لبه پرتگاه سقوط می‌شود، بنابراین ما به عنوان نیروهای معارض در بحرین به ضرورت، رسیدن به یک راه حل بنیادین ایمان پیدا کرده‌ایم. راه حل بنیادین بحران، تثبیت مساله کلیدی احترام به اراده، انتخاب و خواست مردم در مسائل مرتبط با دولت و در نتیجه اعطای مشروعیت به کلیه فعالیت‌های سیاسی در بحرین است.

7 ارتش خارجی انقلاب مردم بحرین را سرکوب کردند

این معارض سرشناس بحرینی به دخالت خارجی برای سرکوب انقلاب مردمی این کشور اشاره کرد و گفت : مردم آماده جانفشانی هستند، 7 ارتش خارجی وارد بحرین شده و انقلاب را سرکوب کردند، اما مردم همچنان مقاومت کردند، چهره‌های شاخص و رهبران گروه‌های معارض که در داخل کشور و زندان‌ها و یا خارج از کشور حضور دارند نیز همچنان بر تحقق خواسته‌های به حق مردم اصرار دارند.

وی افزود: در هر صورت ما می‌خواهیم مردم با آزادی تمام نظر خود در خصوص رژیم سیاسی را اعلام کنند و از این مسئله هیچ ترسی نداریم. جنایت‌های دولت در سرکوب انقلاب، بازداشت مردم و به شهادت رساندن جوانان این کشور خود تضمین کننده این امر است که اگر انتخاباتی با نظارت جامعه جهانی برگزاری شود آنان به قاتلان فرزندان خود رای نخواهند داد.

حمایت سازمان ملل از همه پرسی سازوکار تغییر رژیم در بحرین را تضمین می‌کند

راشد الراشد در خصوص نحوه اجرائی کردن رای مردم در همه پرسی این کشور گفت: اگر سازمان ملل از برگزاری همه پرسی تعیین سرنوشت در بحرین پشتیبانی کند، سازوکارهای لازم برای تغییر رژیم در بحرین تامین و تضمین خواهند شد.

وی با اشاره به نامه "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل به پادشاه بحرین گفت: بان کی مون در این نامه از او خواسته است که با معارضان به صورت جدی گفتگو کند، به این معنی که او به پادشاه گفته است که بدون هیاهو درباره انتخابات، بنشیند و با معارضان برای رسیدن به راه‌حل ریشه‌ای پایدار گفتگو کند.

انتظار نداریم که رژیم بحرین به نتایج همه پرسی تن دهد

 الراشد با تاکید بر اینکه انتظار نمی رود که رژیم آل خلیفه به نتایج انتخابات تن دهد، افزود: هنگامی که ما برای یک فعالیت سیاسی طرح ریزی می‌کنیم می‌دانیم که برای اجرای نتایج به دست آمده از طرح خود، قدرتی مانند دولت نداریم، ما می‌دانیم که رژیم آماده دست زدن به جنایت‌های بیشتر برای باقی ماندن در قدرت است. بنابراین انتظار نداریم نتایج به دست آمده را که در حقیقت در راستایی تغییر و سرنگون کردن خود او می‌باشد، بپذیرد. آل خلیفه به ارتشی از مزدوران و نیروهای سپر جزیره به فرماندهی عربستان روی آورد و بر این اساس به نظر نمی‌رسد که نتایج این همه پرسی را بپذیرد.

درخواست بان کی مون از شاه بحرین برای گفت‌‌وگو دستاوردی برای مخالفان است

وی درخواست دبیرکل سازمان ملل از شاه بحرین برای گفت‌‌وگو با معارضان را دستاوردی برای مخالفان دانست و تاکید کرد: دستآوردهای معارضان و قرار دادن رژیم در یک تنگنای واقعی باعث خشم آل‌خلیفه شده است، واکنش‌های آنان طی دو هفته گذشته و به ویژه پس از اعلام طرح همه پرسی مردمی در برابر انتخابات پارلمانی صوری بسیار جنون آمیز بوده است. ما با برگزاری همه پرسی گزینه‌های ممکن برای رسیدن به راه حل را به جامعه جهانی ارائه خواهیم کرد، بان‌کی‌مون هم اکنون خواهان اجرای گفتگو‌های واقعی میان دولت و معارضان شده است که این مسئله به معنی موفقیت معارضان در کشاندن درگیری‌ها با رژیم آل‌خلیفه به دایره مشروعیت رژیم است.

طرح برگزاری همه پرسی اقدامی موفقیت آمیز است

الراشد طرح برگزاری همه پرسی مردمی را  موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود: این مسئله را که بحرین از مشکل حادی در عدم مشروعیت رژیم حاکم رنج می‌برد و این موضوع خود به تنهایی می توان پیروزی بزرگی برای این طرح باشد.

تهدید مردم به شرکت در انتخابات فرمایشی

وی در خصوص انتخابات پارلمانی صوری از ارسال نامه هایی به درب منازل شهروندان برای شرکت در انتخابات توسط رژیم آل خلیفه اشاره کرد و گفت که در انتخابات کشورهای مختلف، واجدان شرایط پیش از برگزاری انتخابات اقدام به ثبت‌نام برای مشارک در آن می‌‌کنند اما آنچه در بحرین روی داد این است که پس از اعلام تحریم همه‌جانبه انتخابات از سوی معارضان هیچ کس برای شرکت در انتخابات پارلمانی ثبت نام نکرد، دولت نیز به سرعت واکنش نشان داده و خود نامه‌هایی را که گویای ثبت‌نام شهروندان در انتخابات می‌باشد به درب منازل آنان ارسال‌ کرده است.

وی این اقدام دولت بحرین را مایه آبروریزی برای رژیم حاکم بر این کشور دانست و تاکید کرد : این یک آبرو ریزی بزرگ است. این نامه‌ها خود باعث بروز رسوایی‌های بزرگتری نیز شد به طوری که دولت، نامه‌هایی را خطاب به خانواده های درگذشتگان، برخی شهدا، تبعید شدگان و افراد تحت تعقیب نوشته و به منازل آنان ارسال کرده و از آنان خواسته است که در انتخابات شرکت کنند. تنها اقدام باقی مانده این است که دولت به بهانه خدمت رسانی به مردم، صندوق‌های اخذ رای را به درب منازل مردم ببرد.

انتخابات پارلمانی بحرین صوری و از پیش شکست خورده است

الراشد برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور را از پیش شکشت خورده دانست و گفت: انتخابات پارلمانی از پیش شکست خورده است و رژیم حاکم این مسئله را می‌داند، اما تا زمانی که آل‌خلیفه به آمریکایی‌ها و تانک‌های خود تکیه کرده است، اهمیتی به انتخابات نمی‌دهد.

این معارض بحرینی به حمایت آمریکا از رژیم آل خلیفه در ادامه جنایت علیه ملت این کشور اشاره و تاکید کرد: تا زمانی ‌که آمریکایی‌ها از آل‌خلیفه پشتیبانی کرده و به او اجازه می‌دهند مرتکب همه انواع جنایت‌ها، نقض حقوق بشر و مصادره آزادی‌های مدنی مردم شود، رژیم هیچ اهمیتی به آبروریزی‌ها و فشارهای سازمان‌های حقوق بشری نخواهد داد.

آمریکایی‌ها از خروج نیروهای سپره جزیره از بحرین جلوگیری کردند

وی با تاکید بر نقض حقوق بشر و جنایت های رژیم بحرین در حق مردم این کشور به گزارش شورای حقوق بشر در این زمینه اشاره و اعلام کرد، چندی پیش در اقدامی بی‌سابقه شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص بحرین تشکیل جلسه داده و طی آن بیش از 67 کشور نقض حقوق بشر و جنایت‌های آل‌خلیفه و آل‌سعود علیه مردم بحرین را محکوم کردند اما آمریکایی‌ها از انتقال پرونده بحرین به شورای امنیت سازمان ملل و یا خارج کردن نیروهای عربستانی سپر جزیره از بحرین جلوگیری کردند، زیرا آنان خود مسئول این تجاوز آشکار هستند.

الراشد ورود ارتش عربستان به بحرین برای سرکوب انقلاب مردم این کشور را نقض قوانین بین المللی دانست و افزود:  آنان حتی منتظر صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت سازمان ملل نیز نشدند زیرا هیچ جنگی در بحرین وجود ندارد، ما تنها شاهد راهپیمایی‌های مردمی هستیم.سوال مهم این است که آمریکا تا چه‌زمانی می‌تواند احترام به قوانین جهانی را کنار گذاشته و از دیکتاتور‌ها پشتیبانی کند؟ در زمانی که 67 کشور بیش از 170 پیشنهاد برای پایان دادن به بحران صادر کرده اند که در آن نقض حقوق بشر محکوم شده است تا چه زمانی می‌تواند از رژیم آل‌خلیفه پشتیبانی کند.

انقلاب مردمی نیازی به سلاح ندارد

راشد الراشد در خصوص احتمال خروج انقلاب بحرین از شیوه مسالمت آمیز آن به شیوه مسلحانه گفت: به نظر من یک انقلاب مردمی نیازمند استفاده از سلاح نیست، زیرا ما با یک گروه خاص که برای مبارزه با دولت نیاز به سلاح داشته باشد مواجه نیستم.

وی در این زمینه افزود: انقلاب مردمی نیاز به خشونت ندارد، انقلاب بدون شلیک کردن حتی یک گلوله مشروعیت رژیم حاکم را از بین برده است در حالی که در جنگ یک گروه خاص با دولت حتی اگر هزاران گلوله شلیک شود مشروعیت دولت از بین نمی‌رود و حتی ممکن است آن گروه متهم به تروریست بودن شوند.

انقلاب رژیم آل‌خلیفه را بر روی ریل سرنگونی ابدی قرار داده است

این معارض بحرینی مشروعیت نظام سیاسی را از آن مردم دانست و گفت : در بحرین یک انقلاب مردمی همه جانبه وجود دارد که همه اقشار و گروه‌های سیاسی و معارض مختلف در آن مشارکت کرده‌اند این خود شلیک بزرگترین گلوله به مشروعیت رژیم حاکم است. بحرین نیازمند خشونت و استفاده از اسلحه نیست، با توجه به حجم انقلاب مردمی، بیش از 7 ارتش برای سرکوب آن وارد کشور شدند. آنکه انقلاب مردمی بزرگی در اختیار دارد نیازمند گلوله و تانک نیست زیرا مشروعیت را مردم به دولت‌ها می‌بخشند.

وی در پایان  با تاکید بر اینکه حاکمیت همیشه قادر به مقاومت در برابر خواست و اراده مردمی نخواهد بود، تصریح کرد : دولت‌ها نمی‌توانند تا بی نهایت در برابر اراده مردم مقاومت کنند هم اکنون تنها مسئله زمان است و همگان حتی حامیان آل‌خلیفه می‌دانند که این رژیم غیرمشروع توانایی باقی ماندن ندارد. با قدرت می‌گوییم که دیگر هیچ طرح و برنامه‌ای نمی‌تواند مانع از سرنگونی رژیم آل‌خلیفه شود، ما همگان و آل‌خلیفه را به چالش می‌کشیم که بتوانند مشروعیت رژیم حاکم در بحرین را اثبات کنند. انقلاب رژیم آل‌خلیفه را بر روی ریل سرنگونی ابدی قرار داده است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان