سرمایه‌گذاری‌های مشترک باید به روند توسعه مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه شتاب دهد

سرمایه‌گذاری‌های مشترک باید به روند توسعه مناسبات اقتصادی ایران و ترکیه شتاب دهد

خبرگزاری تسنیم: رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های مشترک باید به روند توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور شتاب دهد، گفت: نشست مستمر استان‌های مرزی دو کشور می‌تواند به رفع موانع موجود بر سر راه مبادلات اقتصادی کمک کند.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مؤید حسینی‌صدر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در دیدار "رضا هاکان تکین" سفیر جدید ترکیه در تهران با اشاره به پیشینه روابط تاریخی و فرهنگی دو کشور، گفت: روابط عمیق تاریخی و اشتراکات فرهنگی دو ملت ایران و ترکیه پشتوانه محکمی برای توسعه مناسبات فیمابین می‌باشد.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه بر توسعه مناسبات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی فیمابین تأکید دارد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه ظرفیت‌های موجود در استان‌های همجوار دو کشور را فرصتی برای افزایش سطح مراودات فیمابین دانست و تصریح کرد: نشست مستمر استان‌های مرزی دو کشور می‌تواند به رفع موانع موجود بر سر راه مبادلات اقتصادی و تجاری، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک کمک کند.

حسینی‌صدر در پایان با نامناسب خواندن حجم روابط تجاری دو کشور، اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری‌های مشترک و اجرایی شدن توافق‌نامه‌های امضا شده باید به روند توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور شتاب بخشید.

همچنین در این دیدار "رضا هاکان تکین" سفیر جدید ترکیه در تهران با ابراز خرسندی از شروع مأموریتش در تهران، تعمیق و تحکیم روابط میان دو کشور را خواسته مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی ترکیه دانست و گفت: بسترهای مناسبی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور وجود دارد و باید با برنامه‌ریزی دقیق از آنها به نفع منافع دو ملت استفاده کرد.

وی در ادامه بر رفع هر چه سریع‌تر موانع موجود بر سر راه مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین تأکید کرد و افزود: نشست استان‌های مرزی می‌تواند به توسعه مراودات بازرگانی و تجاری مرزنشینان دو کشور و گسترش روابط دوجانبه منجر شود.

گفتنی است، در این دیدار محمد علی‌پور نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس و از اعضای گروه دوستی ایران و ترکیه با اشاره به وجود توانمندی‌های مناسب در منطقه آزاد تجاری ماکو بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بخش‌های مختلف میان دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon