سالانه ۷۰۰ میلیارد ریال یارانه کتاب بین ناشران و مصرف‌کنندگان توزیع می‌شود


سالانه 700 میلیارد ریال یارانه کتاب بین ناشران و مصرف‌کنندگان توزیع می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه اعتبار وزارت ارشاد کمتر از یک درصد اعتبار کل کشور است اما سالانه ۷۰۰ میلیارد ریال یارانه کتاب بین ناشران و مصرف‌کنندگان توزیع می‌شود.

علی‌‌اصغر کاراندیش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار کرد: سالانه 700 میلیارد ریال یارانه برای خرید کتاب توسط وزارت ارشاد در اختیار ناشران و مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این یارانه بیشتر به دانشگاهیان و افرادی که بیشتر با کتاب در ارتباط هستند اختصاص دارد، افزود: یارانه خرید کتاب برای سایر اقشار جامعه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بین استان‌های کشور توزیع می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه یارانه ناشران و مصرف‌کنندگان به طور مجزا پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: هر سال یارانه کتاب بر اساس برپایی نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها و با توجه به آئین‌نامه موجود بین استان‌ها توزیع می‌شود.

کار اندیش با بیان اینکه نحوه توزیع بن‌های خرید کتاب دارای ضوابط مشخص است، تصریح کرد: کل اعتبار وازرت ارشاد کمتر از یک درصد اعتبار کل کشور است و اعتباری که برای خرید کتاب در اختیار مصرف‌کنندگان و ناشران قرار می‌گیرد بسیار ناچیز است.

وی با تأکید بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در کشور، بیان کرد: در حال حاضر  پرداخت 30 درصدی یارانه به ناشران و مشتاقان کتاب تنها راه حلی است که توانستیم با استفاده از آن کتاب و فرهنگ مطالعه را در سبد خانواده‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon