نادران: مردمی‌کردن اقتصاد باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد

نادران: مردمی‌کردن اقتصاد باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر "باید اقتصاد رانتی را به اقتصاد مقاومتی تبدیل کنیم" گفت: مردمی‌کردن اقتصاد باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، الیاس نادران ظهر امروز در همایش ملی ــ منطقه‌ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مردمی کردن اقتصاد یکی از مسائل مهمی است که در دولت و مجلس باید به آن توجه شود، باید این مسئله براساس اقتضائات زیست محیطی و شرایط اقتصادی کشور شکل بگیرد.

وی افزود: باید سرمایه‌های خود مردم به کار گرفته شود تا یک اقتصاد مقاوم درونی به وجود آید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در کشور باید به آن توجه شود، این است که باید به نیازهای استانی، ملی و حتی فراملی توجه ویژه‌ای شود و باید برای تک تک محصولات داخلی، ‌زیرساخت‌‌های اقتصادی شکل بگیرد.

نادران بیان کرد: اگر بخواهیم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در جهان محقق شود و بتوانیم برابر تحریم‌ها مقاومت کنیم، بایستی تمامی منویات مقام معظم رهبری را در حوزه اقتصاد مقاومتی اجرایی کنیم و مبارزه با اقتصاد رانتی ‌درون جامعه آغاز شود.

وی افزود: یکی از لازمه‌های اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد رانتی را به اقتصاد مقاومتی تبدیل کنیم، با ایجاد کارآفرینی و مردمی‌کردن اقتصاد و امن‌کردن فضای اقتصاد داخلی بتوانیم در جامعه این نوع اقتصاد را حذف و به‌دنبال تولید محصولات داخلی باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ایجاد صندوق توسعه ملی این بود که مازاد هزینه‌های توسعه ملی به این صندوق تزریق شود تا این صندوق بتواند در مواقع ضروری نیازهای ما را رفع کند.

وی تأکید کرد: یکی از مسائلی که ما در صندوق توسعه ملی به‌دنبال آن هستیم این بوده که موانع و چالش‌های دولت و مجلس را برطرف کنیم تا بتوانیم از این صندوق برای بهره‌برداری بیشتر مسائل اقتصادی کشور استفاده کنیم، برای انجام این کار باید از ظرفیت‌های مردم برای ورود به اقتصاد کشور استفاده کنیم.

نادران با تأکید بر اینکه یکی از مسائلی که در تمامی حوزه‌های اقتصادی باید مرتفع شود، این بوده که مجوزهای صنعتی، به‌کارگیری تمام نهادها و مشکلاتی که برای این افراد وجود دارد، برطرف شود، اظهار کرد: به‌دلیل محدودیت‌های آبی که در کشور وجود دارد، باید بتوان حتی در زمینه‌های آبی هم مانند زمینه‌های اقتصادی، اقتصاد مقاومتی را وارد کنیم تا بتوانیم از این طریق بیشترین محصول و بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه سخنان با بیان اینکه باید در تولید و صادرات متنوع‌سازی صورت گیرد، گفت: کشوری که این‌همه دانشمند و جوان دارد نباید در عرصه‌ای عقب بماند؛ اگر رویکرد تولید و استفاده از محصولات رویکرد تولید داخلی باشد ما در تمامی زمینه‌ها از جمله مذاکرات هسته‌ای پیش خواهیم افتاد، در همین راستا باید محیط‌های کسب و کار ما، یک محیط امن و شفاف و فارغ از محدودیت همانند محدودیت‌های مجوز صدور و پروانه باشد.

نادران در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: اکنون ما در کشور ظرفیت غنی‌سازی صنایع هسته‌ای را داریم که توانسته‌ایم آن را به 100 برابر افزایش داده سبب شکست خوردن آمریکایی‌ها شویم، به همین علت امروز آمریکایی‌ها با ما چانه می‌زنند که میزان غنی‌سازی 4 هزار سو باقی بماند.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon