اخراج کارگران غیرمجاز افغان،‌ جمع‌آوری دستفروشان و رفع سدمعبر در ساماندهی بازار شوش

اخراج کارگران غیرمجاز افغان،‌ جمع‌آوری دستفروشان و رفع سدمعبر در ساماندهی بازار شوش

خبرگزاری تسنیم: طرح ساماندهی بازار بلورفروشان شوش از صبح امروز با حضور مسئولان نهادهای ذی‌ربط آغاز شد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، طرح ساماندهی بازار شوش از صبح امروز و با مشارکت تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شهرداری و اتحادیه چینی و بلورفروشان آغاز شد.

پس از برگزاری چندین جلسه و اطلاع‌رسانی‌های لازم، گشت‌های متعدد تعزیرات حکومتی به همراه عوامل شهرداری و نیروی انتظامی در خیابان صابونیان (بازار بلورفروشان) مستقر شدند و طرح را آغاز کردند.

تیم‌های شعب تعزیرات حکومتی به بررسی و رسیدگی به تخلفات رخ داده و همچنین ارائه تذکرات لازم به فروشندگان در سطح این بازار پرداختند و این در حالی بود که گروهی دیگر به ریاست محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی مشغول بررسی زیرساخت‌ها و مشکلات مربوط به این زیرساخت‌ها در بازار شوش شدند.

بخشی از مشکلات موجود در این بازار، توقف انواع خودروهای باربری و شخصی بود که باعث محدود شدن فضای تردد عابران و خودروهای عبوری شده‌ بودند. نکته جالب این بود که با وجود نصب تابلوهای توقف ممنوع، خودروهای متعددی حتی زیر تابلو متوقف شده بودند که خبری از برگ جریمه نبود. مأموران راهور هم وقتی با انتقاد مسئولان تعزیرات روبه‌رو شدند، اقدام به جریمه کردن خودروهای متخلف کردند.

مسئولان تعزیرات، پلیس راهور و شهرداری،‌ با توجه به گره‌های ترافیکی موجود در این محدوده، مشغول رایزنی و ارائه پیشنهاد برای اصلاح وضع تردد خودروها به منظور کاهش حجم ترافیک در خیابان‌های منتهی به بازار بلورفروشان شدند. اصلاح و نصب علائم ترافیکی و راهنمایی نیز یکی از تأکیدات این مسئولان برای این کار بود.

در حالی که 2 پارکینگ خودرو با ظرفیت حدود 400 خودرو در خیابان صابونیان وجود دارد، اما همچنان فروشندگان و شهروندان برای پارک خودرو با مشکل مواجه هستند که به همین منظور،‌مسئولانی که امروز در اجرای طرح حضور داشتند، با بازدید از این پارکینگ‌ها، توصیه و پیشنهاداتی برای بهبود و توسعه فضای استفاده از پارکینگ‌ها ارائه دادند.

ساماندهی دست‌فروشان و دارندگان چرخ‌دستی نیز یکی از محورهای اجرای این طرح بود که با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته، از صبح امروز این افراد به نقطه مشخصی در مجاورت این بازار منتقل شدند.

طبق اطلاعیه صادر شده، از امروز فعالیت اتباع خارجی بدون مجوز در این بازار ممنوع اعلام شده است؛ اما شهرآبادی رئیس گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان تهران، تأکید داشت که حتی افغان‌های دارای کارت اشتغال نیز حق فعالیت در این بازار را ندارند و اولویت با کارگران ایرانی است.

تصرف حریم پیادرو توسط مغازه و فروشگاه‌ها، همان‌طور که مشکل تمام خیابان‌های تهران است، در این بازار نیز به چشم می‌خورد؛ اما با وجود توصیه‌های فراوان مسئولان اجرای طرح به فروشندگان مبنی بر اینکه آنها خارج از حریم مغازه، حق قرار دادن اجناس در پیاده‌رو را ندارند، اما با این وجود برخی فروشندگان به این توصیه‌ها توجه نمی‌کردند که بازرسان را مجبور به جریمه کردن، می‌کرد.

به گفته شهرآبادی، مدیر گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی استان تهران،‌ این طرح با جدیت ادامه می‌یابد تا وضعیت این بازار که مراجعه‌کنندگان بسیار قابل توجهی دارد به سامان برسد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon