افزایش قیمت آب در وهله کنونی به مصلحت نیست

افزایش قیمت آب در وهله کنونی به مصلحت نیست

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نظر من این است که در شرایط فعلی اقتصاد کشور مردم توان افزایش قیمت آب، برق و گاز و... ندارند و در مجلس نیز نمایندگان عقیده دارند تا رسیدن اقتصاد به ثبات افزایش قیمت نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی مروی در حاشیه دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر مسئله آب به عنوان یک مسئله مهم در کشور مطرح است و اگر همه دست به دست هم ندهیم و چاره جویی نکنیم باید منتظر وضعیت بدتری باشیم.

 وی افزود: مهمترین  مسئله در مدیریت مصرف فرهنگ سازی است و باید در این زمینه اطلاع رسانی شود.

 رئیس کمیسیون انرژی مجلس نهم با بیان اینکه در مجلس با جدیت مسائل آب را پیگیری می‌کنیم گفت: نتیجه پیگیری ما و هماهنگی با نهادهای مختلف این شد که تا کنون دو مجوز و موافقت‌نامه از صندوق توسعه ملی گرفته‌ایم که با نظر و موافقت مقام معظم رهبری بودجه ای برای مهار آب‌های مرزی تخصیص داده شد و 500 میلیون دلار برای تأمین آب شرب روستا از صندوق توسعه ملی تصویب شد.

 وی ادامه داد:نظر من این است که در شرایط فعلی اقتصاد کشور مردم توان افزایش قیمت آب، برق و گاز و... ندارند و در مجلس نیز نمایندگان عقیده دارند تا رسیدن اقتصاد به ثبات افزایش قیمت نداشته باشیم.

 نماینده مردم نیشابور در مجلس نهم تصریح کرد: من معتقدم در شرایط فعلی اقتصاد جامعه دولت باید با سرمایه گذاری بخش خصوصی پروژه‌ها را به پیش ببرد و وزارت نیرو با ردیف‌هایی که مجلس برایش تعیین می کند ما به تفاوت قیمت تمام شده آب و برق و قیمتی که از مصرف‌کنندگان می‌گیرد را تأمین می کند.

 مروی با اشاره به تصویب سهم یک درصدی آب از فروش نفت و میعانات گازی گفت: در صورتی که این طرح به تصویب شورای نگهبان برسد منبع بسیار خوبی برای تأمین مالی پروژه های صنعت آب است.

 انتهای پیام/

بیشتر بخوانید...
بیشتر بخوانید...
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه