۸۰ درصد روستائیان اردبیل تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار می‌گیرند

80 درصد روستائیان اردبیل تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار می‌گیرند

خبرگزاری تسنیم: معاون استاندار اردبیل گفت: با عقد تفاهم‌نامه همکاری با صندوق بیمه روستایی و عشایری در ۳ سال آینده ۸۰ درصد روستاییان استان اردبیل تحت پوشش خدمت بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی آذرنژاد ظهر امروز در همایش توسعه روستایی در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل بیش از 873 دهیاری و 2 هزار و 934 نفر شورای روستا فعالیت می کنند که در سنگر خدمت رسانی به روستاییان و تقویت جبهه تولید فعالیت جدی را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: ما در ارائه خدمات به روستائیان با گذر از خدمات مورد نیاز اولیه نظیر آب، برق و گاز در حال تامین نیازهای مدرن آنها نظیر تامین فضای اینترنت و مجازی هستیم تا روستاییان بتوانند با دستیابی به این امکانات سکونت خود را در این مناظق تثبیت کنند.

آذرنژاد با بیان اینکه در توسعه روستاها بها دادن به تولیدکنندگان مولد، تثبیت جمعیت روستایی و کاهش فاصله طبقاتی بین زندگی شهری و روستایی مد نظر است، گفت: ما با همراهی دهیاران و شوراها تلاشمان را به کار گرفتیم تا بتوانیم در برآورده کردن نیازهای اولیه روستاییان قدم‌های موثری را برداریم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ایجاد فرصت های جدید اتشغال را در مناظق روستایی و محروم جزو ضرورت ها و اولویت های جدی دانست و افزود: با حضور معاون توسعه روستایی و رئیس مناطق محروم کشور تلاشمان بر این است تا بخشی از معضلات و مشکلات پیش روی خدمت رسانی به روستاییان را در سطح استان اردبیل برطرف کنیم.

وی از 10 برابر شدن اعتبارت عمرانی روستاها به نسبت 2 سال گذشته و 5.5 برابر شدن این اعتبارت به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: امسال 19.5 میلیارد تومان اعتبار تاکنون به دهیاری ها تخصیص یافته و در فرصت کاری دهیاری ها سعی کردند این اعتبار را در زیباسازی روستاها، جدول‌گذاری، آسفالت معابر و تکمیل طرح هادی استفاده کنند.

آذرنژاد از تلاش و جدیت برای افزایش اعتبارات روستاییان خبر داد و بیان کرد: از محل اعتبارات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در توجه به مناطق محروم و روستایی مبادله موافق نامه انجام شده و ما ضریب مشارکت روستاییان را در پروژه های عمرانی به شکل کامل و قابل توجه شاهد هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای خرید و توزیع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین برای دهیاری‌ها خبر داد و افزود: در توسعه بیمه اجتماعی روستاییان عشایر و کشاورزان، براساس عقد تفاهم‌نامه قرار شده صندوق در مدت 3 سال آینده 80 درصد جامعه هدف روستایی ما را تحت پوشش این خدمت حمایتی ببرد.

وی اظهار کرد: اولویت ما در استان اردبیل ایجاد اشتغال و توجه‌دادن به سرمایه گذاری های حداکثری است تا بتوانیم توسعه را در این بخش شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon