آمانو: در صورت عدم توافق هسته‌ای نمی‌دانیم بازرسی‌ها از ایران چگونه خواهد بود

آمانو: در صورت عدم توافق هسته‌ای نمی‌دانیم بازرسی‌ها از ایران چگونه خواهد بود

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اعلام کرد که در صورت عدم توافق اگر چه تحقیقات درباره برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت اما "نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم."

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،‌ یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، در نشستی خبری در وین حاضر شد. 

وی در این کنفرانس خبری اعلام کرد که زمان باقیمانده برای حل شدن پرونده هسته‌ای ایران بستگی به همکاری تهران در مسأله ابعاد نظامی احتمالی دارد. 

آمانو در ادامه با اشاره به اینکه ایران اجازه بازرسی از پارچین را تاکنون نداده است، بار دیگر بر درخواست این نهاد برای بازرسی از این تأسیسات تأکید کرد.

وی همچنین ضمن ابراز امیدواری برای دستیابی به نتیجه‌ای موفقیت‌آمیز در مذاکرات کنونی بین ایران و شش قدرت هسته‌ای، اعلام کرد که نمی‌تواند سرنوشت بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران را در صورت عدم دستیابی به یک توافق نهایی در وین پیش‌بینی کند اما در هر حالت تحقیقات آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داشت. 

خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از وی مدعی شده بود که ایران به ادعاهای مرتبط با ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای‌اش پاسخ نداده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت