آسفالت راه روستایی در خلخال مورد غفلت واقع شده است

آسفالت راه روستایی در خلخال مورد غفلت واقع شده است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: در یک سال اخیر حتی به اندازه یک سانتیمتر آسفالت و روکش جاده های روستایی در خلخال و کوثر انجام نشده و ما از این بابت از مسئولان راه و شهرسازی استان اردبیل گله مند هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال در همایش توسعه روستایی در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: ما اگر می خواهیم رونق اقتصادی، توانمندسازی تولید و زمینه تحقق اهداف و آرمان های نظام اسلامی را شاهد باشیم باید به روستاها به عنوان جبهه توانمند اقتصادی بها داده و ارزش بدهیم.

وی با تشریح تلاش دولت و مجلس برای تسریع در حل مشکلات روستاییان بیان کرد: بنده از حامیان و همراهان دولت در پیشبرد اهداف نظام اسلامی هستم اما اولی‌تر از آن به خواسته ها و مطالبات مردم بها داده ودر آستانه تدوین برنامه ششم بر این باورم که باید به روستاها به شکل ویژه توجه شود.

جعفری بنه خلخال با انتقاد از نبود ردیف اعتباری خاص برای تامین آب شرب روستاها، احداث سدهای معیشتی، جاده های بین مزارع و آسفالت راه های روستایی گفت: از سال 85 این ردیف اعتباری از ردیف بودجه سالانه حذف شده و شهرستان های ما با کمبود اعتبار تملک دارایی نمی توانند در این حوزه کار خاصی را انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: دیگر آن زمان گذشته است که روستایی ما با چارپایان تردد کند و یا از مدرن ترین امکانات در کشت و زرع بی بهره باشد در حالی که انتظار می رود برای کمک به توسعه متوازن روستاها ردیف اعتباری خاص پیش بینی شود.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا امسال بتوانیم در بودجه سال آینده برای بخش های یاد شده ردیف اعتباری در نظر بگیریم تا در توسعه روستاها با کم و کاستی روبه‌رو نشویم.

جعفری بنه خلخال از اختصاص 3 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای رفع محرومیت مناطق کمتر توسعه یافته خبر داد و گفت: قرار است 75 میلیارد تومان از این اعتبار به روستاهای استان اردبیل اختصاص یابد و در کنار آن تلاش می کنیم تا منابع عمومی دولت را در قالب ماده 180 تا 3 درصد در تخصیص منابع به روستاها افزایش دهیم تا با این اعتبارات بتوان برخی از طرح ها و پروژه ها را به سرانجام رساند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس اظهار کرد: در بودجه سال آینده قرار است از محل مصرف گاز در مناطق شهری به میزان 13 تومان برای توسعه گازرسانی به روستاها هزینه شود و 600 میلیارد تومان نیز برای تامین قیر رایگان در آسفالت راه های روستایی به استان اردبیل اختصاص یابد.

وی استان اردبیل را استان کم برخوردار توصیف کرد و افزود: در قرن 21 وجود جاده های خاکی گل آلود اسباب شرمندگی همه ماست در حالی که به دلیل نبود راه ارتباطی مناسب در برخی از روستاها افراد بیمار و زنان باردار با مشکلات جدی رو به رو می شوند به طوری که حتی سلامتی آنها به خطر می افتد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon