الزام حرکت جبهه‌ای، تبدیل رقابت‌ها به رفاقت است

الزام حرکت جبهه‌ای، تبدیل رقابت‌ها به رفاقت است

خبرگزاری تسنیم: مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از الزامات حرکت جبهه‌ای در جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی این است که رفاقت‌ها باید جایگزین رقابت‌ها شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس ، به نقل از روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج، حمیدرضا مقدم فر که در همایش فصل وصل و در جمع نخبگان فضای مجازی در مشهد مقدس سخن می‌گفت، اظهار کرد: اجتماع چنین جمع نخبه‌ای از فرماندهان جنگ نرم در فضای مجازی یک فرصت کم نظیر است.

وی افزود: واقعیت امروز ما این است که در یک جنگ نامتقارن سایبری قرار داریم زیرا ظرفیت‌هایی که در مقابل ما هست با آنچه ما داریم، اصلا قابل قیاس ولی بی‌شک ما با نصرت الهی در این جنگ نیز مانند دوران دفاع مقدس پیروز میدان خواهیم بود.

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: همیشه نصرت‌های الهی مشروط است. ان تنصر الله ینصرکم، اگر خداوند را یاری کنید خدا نیز شما را یاری می‌کند. نصرت الهی رایگان به کسی داده نمی‌شود و در قرآن نیز این مسئله تصریح شده است:

این کار‌شناس مسائل فرهنگی و سیاسی با اشاره به خطبه 56 نهج البلاغه تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) مقایسه‌ای میان یاران و اصحاب رسول الله (ص) و سربازان خودشان می‌کنند و می‌فرمایند چون خداوند در آن دوران صدق و راستی و اخلاص ما را دید، دشمن ما را سرکوب و ذلیل کرد و ما را یاری کرد و با نصرت خود، پیروزمان کرد.

وی با اشاره به جنگ کنونی در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: در جنگ ما هر کجا کار جلو رفت، با صدق نیت و اخلاص و معنویت بود. شهید طهرانی مقدم که رهبر معظم انقلاب وی را پارسای بی‌ادعا و دانشمند برجسته نامید، تمام موفقیت‌هایش با توسل به اهل بیت (ع) و اخلاص و معنویت بود.

معاون سابق فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: از الزامات حرکت جبهه‌ای در جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی این است که رفاقت باید جایگزین رقابت شود.

وی خاطرنشان کرد: جبهه فرهنگی مانند یک سیستم است و اعضای آن، ارگانیسم این سیستم را تشکیل می‌دهند. ما در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یک کل هستیم و در عرصه عمل، هماهنگی و هم افزایی و به تبع آن اقدام مشترک و حتی واگذاری حاصل کار به دیگری را باید تمرین کنیم و نهادینه نمائیم.

این کار‌شناس مسائل فرهنگی و سیاسی تاکید کرد: دشمن‌شناسی، دیگر خصوصیت جبهه فرهنگی انقلاب است که باید مستمرا جغرافیای حرکت نقاط قوت و ضعف دشمن را شناسایی ومشخص کرد.

مسئول امور فرهنگی مجمع بیداری اسلامی با اشاره به برنامه عملیاتی مرکز امنیت نوین آمریکا (CNAS) اظهار کرد: این مرکز با افزایش چشمگیر بودجه، بیش از 5 میلیارد دلار بودجه برای جنگ سایبری اختصاص داده است و قصد فعال کردن بیش از 133 تیم 5 تا 10 نفره در فضای مجازی را دارد و در عین حال هدف خود را سه کشور ایران، روسیه و چین اعلام کرده است.

وی افزود: باید به جای توصیف فعالیت‌های دشمن، برآورد و پیش بینی فعالیت‌ها و برنامه‌های او را دنبال کرد. همه می‌دانیم که دشمن بعد از فتنه 88 به سراغ موضوعات و پدیده‌های اجتماعی رفت و تلاش می‌کند تضاد‌ها و مسائل اجتماعی را سریعا سیاسی کرده و با امنیتی سازی آن برای نظام مسئله ایجاد نماید.

مقدم فر خاطرنشان کرد: پس از شناسایی عده و عُده دشمن و برنامه‌ها و سناریوهای آن، باید به دنبال اقدام به هنگام و به موقع رفت.

این کار‌شناس مسائل فرهنگی و سیاسی تاکید کرد: باید تولید پیام را افزایش داد و فضای مجازی را از پیام‌های مثبت پر کرد. باید فضای مجازی با کارهای ایجابی و مثبت پر شود و از فرصت‌های پیش رو، استفاده شود زیرا امروز جنگ، جنگ تولید پیام و تاثیرگذاری برافکار عمومی است.

وی افزود: دشمن در باطل خود به شکل جبهه‌ای و کاملا حساب شده عمل می‌کند. در برابر چنین دشمنی باید به روز بود و از روزمرگی پرهیز کرد زیرا روزمرگی سبب اتلاف وقت و انرژی یک فعال فرهنگی حزب اللهی می‌شود. طرح‌های جدید و استمرار خلاقیت در فضای سایبری سبب شکوفایی و ارتقا است.

مشاور فرهنگی رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: هندسه فکری نظام اسلامی از مولفه‌های مشخصی تشکیل می‌شود و باید به آن‌ها توجه کرد و روی آن‌ها متمرکز شد. همچنین اعضا جبهه فرهنگی که به شکل جزیره‌های پراکنده هستند، باید به هم پیوسته شوند و پیش روند.

مقدم فر با تاکید بر ضرورت موضوع آموزش تصریح کرد: همه نیاز به آموزش داریم و سنوات فعالیت در یک کار، نباید سبب این شود که احساس کنیم نیازی به آموزش نداریم بلکه همه در این راه نیاز به آموزش داریم. از سوی دیگر خلاقیت و نوآوری نیاز دیگر این جبهه است زیرا ایستایی در این فضا، سبب افتادن می‌شود.

این کار‌شناس مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: در این فضا باید پویا عمل کرد و از جمود پرهیز کرد زیرا سکون، سبب از بین رفتن می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon