صنعت اکنون زیر ۵۰ درصد فعال است

صنعت اکنون زیر 50 درصد فعال است

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل اتاق بازرگانی ایران به ضرورت رفع موانع تولید برای رسیدن به توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت:با اهداف مشخص شده در سند چشم انداز در بخش‌های مختلف پتروشیمی، نفت و گاز و.. فاصله داریم و باید برای تحقق سند تلاش مضاعفی به کار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسین نقره‌کار شیرازی ،دبیر کل اتاق بازرگانی ایران با حضور در اولین کنفرانس ملی کارآفرینی و تولید ملی با اشاره به اینکه دو سرمایه ارزشمند در کشور داریم گفت: نیروی انسانی تحصیل‌کرده و باهوش و ذخایر و منابع انرژی از سرمایه های ایران هستند.
نقره کار شیرازی در عین حال با تاکید بر این‌که نسخه شفابخش اقتصاد ما امروز به جز امر صادرات در محور دیگری نیست گفت:‌ صادرات یعنی توجه کامل به تولید، افزایش بهره وری و حضور در صحنه رقابتی بازارهای جهانی.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت زیادی در بحث گاز و نفت داریم گفت: اخیراً‌ وزیر نفت قول داده‌اند که برداشت گاز در آینده به روزانه 1 میلیارد متر مکعب در روز برسد و امید است فاز جدید پارس جنوبی به بهره برداری برسد.
نقره کار با اشاره به اینکه طی 8 سال گذشته به دلیل شرایط نامطلوب برنامه ریزی درستی در بخش گاز و نفت صورت نگرفته است گفت: فعالیت‌ها در این زمینه کمرنگ شده و تمام سرمایه گذاران خارجی از ایران رفته اند.
دبیر کل اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اگر بخواهیم نگاهی به سند چشم انداز1404 داشته باشیم باید بگویم برای رسیدن به هدف خیلی فاصله داریم بیان کرد: اطلاعات اتاق‌های بازرگانی را دارم. اکنون حجم تولید در بخش صنعت زیر50 درصد است.
وی به برطرف شدن قوانین دست و پاگیر در زمینه صادرات  اشاره کرد و افزود: موانعی مانند مالیات‌ها، سازمان تأمین اجتماعی، معوقات بانکی، دیرکردها و.. موانع مختلف در مسیر تولید است که باید به آن توجه شود.
نقره کار کارآفرینی را شاخص موفقیت عمده‌ کشورهای توسعه یافته دانست و ادامه داد: نیروی انسانی باهوش می‌تواند در کنار سیاست‌گذاری‌های درست مسیر توسعه اقتصادی را همراه کند که این مسئله نیازمند توجه دولت به کارآفرینان است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه