طرح جامع ساماندهی شالیکوبی تدوین شد

طرح جامع ساماندهی شالیکوبی تدوین شد

خبرگزاری تسنیم: وزیر جهاد کشاورزی از تهیه طرح جامع ساماندهی شالیکوبی و افزایش ظرفیت آن‌ ها برای کاهش ضایعات برنج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، محمود حجتی در بازدید از بزرگ ترین واحد تولیدی صنایع تبدیلی، ادوات کشاورزی و دستگاه‌های مکانیزه دام و طیور شهرستان آمل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون برای فرسوده بودن سیستم‌ها و امکانات شالیکوبی‌ها طرح جدیدی از سوی وزرات کشاورزی در دست تهیه است.

وی با اشاره به سیستم‌ های صنعت شالیکوبی در حال فعالیت کشور را فرسوده بیان کرد و گفت: در این زمینه شالیکوبی‌ها از ظرفیت‌های پایینی برخوردار هستند.

حجتی با ابراز امیدواری از رایزنی‌ هایی با استانداری مازندران افزود: در این راستا سعی داریم با کمک استانداری و مجموعه دست‌اندرکاران این بخش بتوانیم طرحی جامع در ارتباط با شالیکوبی‌های مورد نیاز با ظرفیت‌های بالا تهیه کنیم تا با چینش مناسب در چارچوب طرح چند ساله بتوانیم آن را اجرا کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید براینکه با توجه به منابعی که در اختیار بخش کشاورزی است باید بتوانیم تسهیلات مورد نیاز ساماندهی شالیکوبی‌ها را در یک دوره چهار ساله تامین کنیم، افزود: ارائه تسهیلات به شالیکوبی‌ها زمینه ایجاد تقاضا برای واحدهای تولیدی و صنعتی در زمینه کشاورزی را ایجاد می‌کند.

وی با ابراز تاسف بر اینکه هم‌اکنون در بسیاری از کارخانه‌های شالیکوبی شاهد ضایعات فراون برنج هستیم، بیان کرد: با توجه به تجهیز شالیکوبی‌ها موجب کاهش میزان ضایعات برنج می‌شود.

حجتی با تاکید بر تهیه طرح جامع ساماندهی شالیکوبی‌ها در کشور، گفت: هم‌اکنون با توجه به تهیه این طرح به صورت ابتکاری چند واحد مناسب شالیکوبی در استان در حال فعالیت هستند.

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه پس از تهیه طرح جامع ساماندهی باید ظرفیت‌ها تعریف و چینش‌ها انجام شود، افزود: پس از آن می‌توان دوره زمانی برای قابلیت اجرا را تعیین کرد.

محمود حجتی قبل از حضور در شهرستان آمل بازدید از واحد تولیدی در شهرستان جویبار، بازدید از قابلیت‌های کشاورزی از مرکز مازندران، افتتاح طرح آبیاری قطره‌ ای باغ 500 هکتاری مرکبات در میاندورود و بازدید از مرکز تولید مواد غذایی در جویبار، حضور در سالن ورزشی کشتی در شهرستان بابل از برنامه‌های سفرشان به مازندران بوده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon