فرهنگ مقاومت تنها راه رهایی ملت‌هاست

فرهنگ مقاومت تنها راه رهایی ملت‌هاست

خبرگزاری تسنیم: محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش تبیین فرهنگ مقاومت در عاشورا گفت: امروز بیشتر نبردها اطلاعاتی و الکترونیکی است و جوانان ما از طریق فضای مجازی می توانند در خانه ها، مساجد و حسینیه ها با شرارت ها بجنگند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش تبیین فرهنگ مقاومت در عاشورا گفت: مساله مقاومت از کربلا آغاز شده است. زمانی که امام حسین(ع) به فرزندش می‌گوید که به خاطر مقاومت نمی‌توانیم به مدینه بازگردیم، ما متوجه می‌شویم که مقاومت یعنی تلاش برای شکستن محاصره بشریت، مقاومت یعنی تلاش برای شکستن باطل. اباعبدالله‌الحسین (ع) در کربلا این دیوار را شکست و به فیض بزرگی رسید. مقاومت امام حسین(ع) یک گفتمان بود و راه را برای بشریت باز کرد.

رضایی ادامه داد: امروز وقتی به جهان نگاه می‎کنیم، می‎بینیم فضا به طور کامل مقاومتی است. غزه، یک سرزمین کوچک با دو میلیون جمعیت هنوز در محاصره است. عجیب اینکه دنیای متمدن از«این کودک کُش ها و خانه خراب کُن ها» حمایت می2کنند و با تظاهر می‌گویند که کمک مالی می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز بیش از100 سال است که  جهان اسلام در محاصره قرار دارد و به طور مرتب این اسلام را تحقیر می کنند و تحقیر و عقب ماندگی تبدیل به دو ویژگی کشورهای اسلامی می شود. دو سال پیش در 800 شهر دنیا جنبش وال استریت شکل گرفت و شعار آنها این بود که ما 99 درصد هستیم که مقابل 1 درصد سرمایه داری بی رحم می ایستیم. آنها 18 ماه ایستادگی کردند و شب زیرچادر در عمق برف ها می خوابیدند. فرهنگ مقاومت امروز تنها راه رهایی ملت هاست.امکان شکستن دیوارها تنها با مقاومت وجود دارد و باعث می شود که حق بر باطل و پاکی بر ناپاکی پیروز شود.

وی در رابطه با مقاومت در کشورمان عنوان کرد: وقتی محاصره سیاسی شاه را شکستیم، از طریق صدام ما محاصره را کردند و آن را شکستیم و دوباره یک محاصره اقتصادی به وجود آوردند. این طبیعت زالو صفت استکباری است که حاضر نیست اجازه دهد ارزش های اسلامی در میان جوامع رشد کند. الان مذاکران 1+5 در جریان است و آن چیزی که برای فناوری هسته ای پیشنهاد می کنیم، بسیار کمتر از چیزی است که در آرژانتین و یا برزیل با 60 درصد غنی سازی است اما برای 5 درصد نیز ما را تحمل نمی کنند.

رضایی یادآور شد: ما امروز در موقعیت مهمی هستیم و انقلاب اسلامی به نقطه ای رسیده که بسیار تعیین کننده است و اگر ادامه پیدا نکند، فاجعه بزرگی بشریت را می گیرد و اگر ادامه پیدا کند به موفقیت می رسیم. این نقطه ای که ما به آن رسیدیم، بسیار تعیین کننده است. مقاومت امروز، دیروز را تثبیت می کند و راه را برای آینده باز می کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به چند نکته ای که باید به آن در این فضا توجه کرد، گفت: تکفیری ها در این بیداری انحرافاتی را به وجود آوردند و یک جریان فکری خشونت آمیز با بدترین شکل رفتاری از جبهه اسلام و شرق را نشان دادند. آنها می خواهند دنیا را نسبت به اسلام بدبین کنند و بگویند تمام مسلمانان رحم و مروت ندارند و تروریست را پرورش می دهند و این بدترین روشی است که علیه جهان اسلام به کار گرفته شده است.

وی درباره استفاده تکفیری ها از فضای مجازی عنوان کرد: متأسفانه تکفیری ها فضای مجازی را در اختیار گرفتند و اصلا آدم می کُشند تا در سایت قرار دهند. آدم هایی که می کُشند بیشتر اسیر هستند تا وحشت ایجاد کنند و بگویند ما شجاعیم. تکفیری ها از اسلام چهره سازی غلط ارائه می دهند و با خواندن آیات قرآن سَر می بُرند. اما در قرآن مجید در سوره مائده خداوند می فرماید: به افراد توهین نکنید تا به خدای شما توهین نکنند.

رضایی ادامه داد: اسرائیل با تمام قدرت از وضعیت بحرین، سوریه و ایران و محاصره اقتصادی سو استفاده می کند،شرایط ما حساس است. ما در عراق و سوریه کار را به عهده مردم گذاشتیم. ما نمی خواهیم جریانات مخالف ایرانی و عربی برخیزند و به همین دلیل فقط کمک می‎کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه می توانیم از فضای مجازی استفاده کنیم، توضیح داد: ما از فضای مجازی استفاده های فراوانی می توانیم داشته باشیم. امروز بیشتر نبردها اطلاعاتی و الکترونیکی است و دفاع و هجوم از طریق فضای مجازی صورت می گیرد و این یک امکان بسیار بزرگی است. شاید بسیاری از جوانان بخواهند رودررو با تکفیری ها و اسرائیلی ها بجنگند اما حضور در فضای مجازی کمتر از رویارویی با اشغالگران فلسطین نیست. چه خوب است جوانان کشور با انگیزه وارد این حوزه شوند و کار کنند.

رضایی درباره اینکه چه طور می توانیم از این فضا استفاده کنیم، گفت: مهمترین کاری که می توانیم انجام دهیم، آگاهی بخشی است. دیگر اینکه می توانیم ابهامات و شهبات را برطرف کنیم. به طور تقریبی 10 هزار نفر از افرادی که از کشورهای خارجی به داعشی ها پیوستند، از طریق اینترنت بود و به ترکیه و سوریه آمدند. البته تعدادی نیز وقتی جنایات را دیدند برگشتند. این فضای مجازی بسیار بزرگ است و جوانان ما حتی در خانه ها، مساجد و حسینیه ها نیز می توانند با این شرارت ها بجنگند. گاندی گفته است من همه  استقلال هند را مرهون تبعیت از امام حسین(ع) می دانم. امیدوارم که جوانان ما بتوانند دراین صحنه فرهنگ مقاومت حضور فعال خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران