تحصن در برابر سفارت عربستان در برلین

تحصن در برابر سفارت عربستان در برلین

خبرگزاری تسنیم: تعدادی از اقلیت‌های عرب و مسلمان در اعتراض به اقدامات تروریستی عربستان و نقشه ها شیطانی آن در منطقه در برابر سفارت سعودی در برلین تحصن کرده و آزادی آیه الله النمر را خواستار شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، تعدادی از اقلیت های عرب و مسلمان در برلین به منظور محکوم کردن نقش تروریستی عربستان و نقشه های شیطانی آن برای شعله ور کردن جنگ طایفه ای در منطقه در برابر سفارت این کشور در برلین تحصن کردند.

تحصن کنندگان همچنین  حمایت مالی، نظامی و رسانه ای از گروههای تروریستی دست پرورده عربستان را محکوم و تاکید کردند این گروهها عامل شهادت و مجروح شدن و نیز بی خانمانی هزاران نفر در عراق و سوریه هستند.

آنان نقض حقوق بشر و سیاست رژیم آل خلیه در سرکوب آزادی ها و مخالفان سنی و شیعه به ویژه مخالفان داخلی را محکوم کرده و تاکید کردند دستگیری آیه الله شیخ نمر باقر النمر و صدور حکم اعدام او و نیز دستگیری حسن بن فرحان المالکی شیخ سنی سعودی نمونه بارز نقض حقوق بشر است.

تحصن کنندگان با سر دادن شعارهایی تاکید کردند که سیاست سرکوبگرانه آل سعود با پیمان ها و عرف بین المللی و بیانیه جهانی حقوق بشر در تعارض است و نتایج معکوسی را به دنبال خواهد داشت که برای سران سعودی غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

آنان تاکید کردند «ما به مسئولان سعودی در خصوص هرگونه تعرض به شیخ النمر و شیخ حسن فرحان المالکی هشدار جدی می دهیم وآزادی فوری و بدون قید و شرط آنان و تمام زندانیان سیاسی را خواستاریم».

تحصن کنندگان، جامعه جهانی و شورای امنیت به اضافه سازمان ها و نهادهای بین المللی دست اندرکار حقوق بشر را به اعمال فشار بر دولت سعودی به منظور متوقف کردن موارد نقض حقوق بشر فراخوانده و از آنان خواستند به منظور اطلاع از اقدامات تکفیری آل سعود در حق مسلمانان شیه و سنی هیئت های بین المللی را به این کشور اعزام کنند.

آنان با در دست داشتن پلاکاد و پارچه نوشته هایی حمله گروههای تروریستی وابسته به آل سعود به مساجد و حسینه ها از جمله حسینیه روستای الدالوه در استان الاحساء را محکوم کرده و از رسانه های فعال در سراسر دنیا خواستند نقش تروریستی عربستان در انتشار فرهنگ کشتار در جهان با استفاده از فتواهای تکفیری و حمایت مالی و رسانه ای مستقیم از تروریست ها از جمله القاعده، طالبان و داعش در عراق، سوریه، یمن و بحرین را پوشش دهند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان