آزادسازی مناطق جدید در دیالی عراق/ درگیری‌های شدید در الرمادی

آزادسازی مناطق جدید در دیالی عراق/ درگیری‌های شدید در الرمادی

خبرگزاری تسنیم: منابع امنیتی عراقی از آزاد سازی چند روستای جدید در منطقه السعدیه در استان دیالی از داعش خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه السومریه، منابع امنیتی در دیالی اعلام کردند: نیروهای امنیتی و مردمی موفق به پاکسازی روستاهای الصیور شرقی و غربی و روستای سید عدنان در منطقه السعدیه شدند و این عملیات از دو محور شروع شده است یکی از جاده قره تپه به سوی الجباشی و دیگر از جنوب السعدیه است.

این منابع بیان کردند: عملیات دجله و پلیس دیالی با همکاری شش هزار نیروی مردمی عملیات گسترده ای را برای بازپس گیری ناحیه السعدیه و جلولا که آخرین مراکز داعش در دیالی محسوب می شوند آغاز کرده است.

به گفته این منابع، تروریست های داعش در حال فرار از مرکز ناحیه السعدیه به سوی منطقه الندی و منطقه الطبج از بیم حمله نیروهای امنیتی هستند.

این منابع تاکید کردند: به احتمال زیاد ناحیه السعدیه ظرف سه روز پاکسازی خواهد شد.

درگیری شدید نیروهای امنیتی و تروریست ها در شهر الرمادی

سرلشگر کاظم الفهداوی رئیس پلیس الانبار از درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی و تروریست های داعش در شهر الرمادی پس از حمله افراد مسلح به این شهر از چهار محور خبر داد.

تلاش برای قطع کمک های مالی به داعش

روزنامه کُردی عراقی "هوال" اعلام کرد: افراد وابسته به داعش در کرکوک و اربیل اقدام به تحویل مبالغی به موصل برای داعش می کنند. بخشی از این پول ها از طریق جمع آوری کمک و نیز کمک های تاجران است.

نورزاد برزنگی مدیر امنیت ملی در کرکوک به روزنامه هوال گفت: ما با همکاری با اطلاعات عراق و اداره امنیت کردستان(آسایش) در کرکوک به دقت فعالیت دفاتری که به موصل پول می فرستند را رصد می کنیم.این درحالی است که تاکنون 11 نفر در این راستا بازداشت شده اند.

رئیس پلیس بیجی:اسامی افراد همسو با داعش در بیجی را در اختیار داریم

جلال محمد القیسی رئیس پلیس بیجی اعلام کرد: پلیس فهرستی از اسامی افرادی که داعش را حمایت کرده اند و هنگام حضور تروریست ها به آنها پناه داده اند را در اختیار دارد.
وی افزود: پلیس تدابیر امنیتی برای تسهیل بازگشت آوارگان و عدم اجازه به تروریست های داعش برای بازگشت به همراه این آوارگان اتخاذ کرده است.

کشف شبکه بعثی در ذی قار

حسین الغالبی فرمانده منطقه الشطره در استان ذی قار از کشف یک شبکه وابسته به حزب بعث منحل در این استان خبر داد و افزود: این شبکه موفق به جذب 2500 بعثی برای اجرای عملیات برای تصرف ذی قار شده بود.

هلاکت 4 تن از عناصر داعش در عامریه فلوجه

شیخ حمید العیساوی از هلاکت چهار تن از عناصر گروهک داعش در منطقه الیتامه در پنج کیلومتری عامریه الفلوجه خبر داد و افزود: عملیات علیه داعش تا پاکسازی همه مناطق فلوجه ادامه خواهد یافت.

فرار تروریست ها از التامیم به روستایی در موصل

عمر الحمدانی یکی از بزرگان شورای عشایر نینوا گفت: تروریست های داعش در حال فرار از روستای التامیم به روستای بازوایا در موصل هستند و این به دنبال پاکسازی جاده بیجی به الشرقاط از سوی نیروهای امنیتی عراق است.

وی افزود: داعشی ها از خانواده های طرفدار خود خواسته‌اند که منطقه التامیم را تخیله کنند و به سوی روستای بازوایا فرار کنند تا در صورت عملیات نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگان از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

این درحالی است که سالم الشبکی نماینده استان نینوا اعلام کرد: سقوط نینوا به دست داعش با همکاری برخی عشایر صورت گرفته است و عشایر موصل باید در این باره توضیح بدهند.

البغدادی در ماه سپتامبر در بیجی بوده است

منابع نظامی در بیجی از کشف اسنادی که نشان می دهد ابراهیم السامرائی ملقب به ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در سپتامبر گذشته در بیجی بوده است خبر دادند و افزودند: بر اساس این اسناد، طرح هایی برای اشغال پالایشگاه بیجی برای قاچاق نفت و دست یابی به سلاح نیروهای امنیتی و مردمی در این پالایشگاه طراحی شده بود.

نیروهای امنیتی و مردمی در چند کیلومتری منطقه هیت

غازی الکعود شیخ عشیره البونمر و نماینده پارلمان عراق گفت: 1500 نفر از جنگجویان عشیره البونمر به ورودی های منطقه البکر تحت تسلط داعش برای کمک به نیروهای امنیتی و مردمی رسیده اند.

وی افزود: جنگجویان عشیره البونمر به موازات نیروهای امنیتی و مردمی به سوی مرکز هیت از سمت ناحیه البغدادی درحال پیشروی هستند.نیروهای امنیتی و مردمی دستاوردهای زیادی به دست آورده اند و در فاصله چند کیلومتری مرکز هیت هستند.

الکعود تاکید کرد: جنگجویان البونمر مساحت زیادی از صحرا را به سوی منطقه البکر امن کرده اند و طی ساعات آینده به این منطقه خواهند رسید و به سوی ناحیه الفرات برای پاکسازی آن از داعش حرکت خواهند کرد.

عشایر ناحیه الدور علیه داعش می جنگند

این در حالی است که کمیته امنیتی در شورای استان صلاح الدین از توافق با عشایر ناحیه الدور تحت تسلط داعش برای حمایت نیروهای امنیتی خبرداد.

علی الدجیلی عضو کمیته امنیتی تاکید کرد: رایزنی ها با عشایر ناحیه الدور به دنبال درخواست کمک آنها برای ورود نیروهای ارتش به این ناحیه برای پاکسازی آن از لوث گروه های تروریستی ادامه دارد و توافق شد که عشایر موجود در این ناحیه علیه داعش سلاح به دست گیرند.

وی افزود: مواضع عشایر در مناطق تحت تسلط داعش به ویژه نواحی الدور، یثرب، العلم، قصبات تکریت و الشرقاط در حمایت از نیروهای امنیتی است و آنها از دولت مرکزی ضد داعش حمایت می کنند.سپردن مناطق پاکسازی شده به عشایر سبب خواهد شد که تروریست ها بستری در مناطق پاکسازی شده نداشته باشند.

تلف شدن احشام و نابودی محصولات کشاورزی به دنبال قطع آب از سوی داعش

منابع آگاه از قطع آب روستای البوعجیل در شرق تکریت در استان صلاح الدین از سوی داعش خبر دادند و افزودند: بر اثر این اقدام محصولات کشاورزی روستائیان از بین رفته است و بسیاری از احشام و دام های آنها تلف شده اند.

تسلط نیروهای امنیتی بر منطقه بابلان در دیالی

یک منبع امنیتی از هلاکت ده تروریست در حملات هوایی به مرکز تجمع داعش در منطقه بابلان در 12 کیلومتری شمال المقدادیه در استان دیالی که به هلاکت ده تروریست و نابودی سه خودرو آنها منجر شده خبر داد.

به گفته این منبع نیروهای امنیتی عراقی در پوشش این حمله هوایی بر منطقه بابلان مسلط شدند و عملیات گسترده ای علیه تروریست ها در روستاهای شمال المقدادیه شروع کردند.نیروهای امنیتی اقدام به تحکیم مواضع خود در شمال المقدادیه از بیم نفوذ تروریست ها به مناطق پاکسازی شده، کرده اند.

انفجار پلی در الانبار و کشته و زخمی شدن 14 نظامی عراقی

یک منبع وابسته به پلیس الرمادی اعلام کرد: بر اثر دو انفجار انتحاری در وسط پل البوفراج در الانبار این پل فروریخت و 14 نفراز نظامیانی که در مرکز ایست بازرسی در نزدیکی آن قرار داشتند کشته و زخمی شدند.بر اثر این انفجار بسیاری از خودروها به داخل رود فرات افتادند.

آزاد سازی روستایی در 20 کیلومتری رمادی

مال الله العبیدی رئیس شورای ناحیه البغدادی اعلام کرد: نیروهای امنیتی و عشایری در ادامه عملیات برای آزاد سازی شهر هیت موفق به آزاد سازی روستای الجنامیه در بیست کیلومتری ناحیه البغدادی در نود کیلومتری غرب الرمادی از تسلط داعش شد.

وی افزود: نیروهای امنیتی و عشیاری موفق به هلاکت 50 تروریست داعشی شدند و مقادیر سلاح در داخل مخفی گاه های داعش به دست آوردند.

پیروزی در پالایشگاه بیجی پیامی به جامعه جهانی برای نشان دادن توان نیروهای عراقی

غزوان الشبانی نماینده وابسته به تشکل الاحرار گفت: پیروزی بزرگی که از سوی نیروهای امنیتی و مردمی با شکستن محاصره پالایشگاه بیجی رقم خورد در واقع پیامی به جهانیان درباره توان عراقی ها برای نابودی داعش اشت.

وی افزود: عملیات عراقی ها برای آزادی همه مناطق اشغال شده ادامه دارد.

درگیری در جنوب شرق فلوجه

منابع امنیتی در الانبار اعلام کردند: درگیری های شدیدی بامداد امروز میان تروریست های داعش و نیروهای امنیتی در منطقه دانشگاه در حال احداث فلوجه در جنوب شرق این شهر در جریان است.

وارد شدن تلفات سنگین به تروریست ها در صلاح الدین

یک منبع امینتی در استان صلاح الدین به درگیری نیروهای امنیتی با داعشی ها در منطقه الرمیلات در جاده میان سامراء و الاسحاقی خبر داد و افزود: در این درگیری ها دو نفر از نیروهای مردمی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند و تروریست های داعش متحمل تلفات سنگین شدند.

دفع حمله تکفیری ها به الرمادی

یک منبع امنیتی در الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی و عشایری حمله داعش را به شهر الرمادی و الخالدیه از سه محور البو ریشه در شمال غرب، منطقه الحوز از سوی التامیم و از طریق رود و محور سوم منطقه المضیج در شرق الرمادی دفع کردند.

این منبع افزود: این حمله شدیدترین از نوع خود بود زیرا داعش از همه سلاح ها استفاده کرد و سه خودروی انفجاری از سوی انتحاری های این گروهک در میهمانسرای شیخ ماجد علی سلیمان منفجر شد.همه عشایر در این منطقه از نیروهای امنیتی حمایت کردند

هلاکت 80 داعشی در سنجار

منابع عراقی از هلاکت 80 داعشی در 48 ساعت گذشته در حملات هوایی و عملیات جنجگویان ایزدی در سنجار در نینوا خبر دادند.

از سوی دیگر منابع وابسته به نیروهای پیشمرگه به دفع حمله داعش به منطقه تلکیف در شمال موصل که ده ها کشته از تکفیری ها برجای گذاشت اشاره کردند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان