تیم ایرانی مذاکرات را با تکیه بر منابع داخلی پیش ببرد

تیم ایرانی مذاکرات را با تکیه بر منابع داخلی پیش ببرد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه تکاب گفت: چه مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد یا نرسد باید دولتمردان با تکیه بر منابع داخلی کارها را به پیش ببرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام عبدالله محمدی در آیین عبادی سیاسی خطبه‌های نماز جمعه این هفته تکاب با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: روز اول صفر سال 61 قمری، روزی است که کاروان اهل‌بیت(ع) وارد شام شده و حضرت زینب(س) و حضرت زین‌العابدین(ع) با خطبه‌ها و روشنگری‌های خویش علیه امویان، مردم را آگاه کردند تا در نهایت زمینه برای سقوط حکومت فاسد بنی‌امیه فراهم شود.

امام جمعه تکاب با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با گروه 5+1 گفت: در این باره ایران اسلامی با همه سردمداران جهان در حال مذاکره است و در این بین متاسفانه برخی سعی دارند که سرنوشت کشور را با مذاکرات هسته‌ای گره بزنند در حالی که چه مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد باید دولتمردان با تکیه بر منابع داخلی کارها را به پیش ببرند.

وی با تاکید بر اینکه طرف‌های غربی هیچ گاه به تعهدات خود در مذاکرات عمل نمی‌کنند تصریح کرد: در این رابطه باید به مذاکرات به شکل واقع‌بینانه و نه خیالی نگریست چون در این بین عده‌ای از تاجران، بازاریان و صنعتگران گمان می‌کنند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد ورشکست شده و برای همین از این مسئله سوء استفاده کرده و قیمت محصولات خود را افزایش می‌دهند.

محمدی افزود: هدف استکبار جهانی این است که به بهانه موضوع مذاکرات بر افکار عمومی ملت ایران تاثیر گذاشته و در این بین، اهالی فتنه را تقویت کنند تا به اهداف شوم خود برسد اما حتی اگر توافق هسته‌ای حادث نشود تیم مذاکره‌کننده کشورمان بر حق مسلم خود پافشاری کرده و نباید انگشت اتهام بر سمت آنها گرفته شود.

امام جمعه تکاب با تاکید بر اینکه در نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران باید نگرش هسته‌ای به صورت همه جانبه باشد، اظهار کرد: در این باره باید مردم، اقتصاددانان و سیاسیون ابعاد مختلف و جزئیات مذاکرات هسته‌ای را مورد نقد و بررسی قرار داده و در اختیار تیم مذاکره کننده قرار دهند.

لزوم بصیرت افزایی در راه مذاکرات هسته ای

محمدی گفت: با توجه به اینکه ایران اسلامی در کانون توجه دنیا و به ویژه دشمنان اسلام است باید تجربه مذاکرات گذشته را به کار بسته و با بصیرت به سراغ مذاکران هسته‌ای رفت تا در آرمان‌های خود دچار اشتباه نشویم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج بیان کرد: به فرموده امام راحل(ع) تا زمانی که نیروهای بسیج در جامعه وجود دارد دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و در این باره بسیج مردمی‌ترین نیروی مقاومت در جهان بوده و بهترین مدافع نظام و انقلاب اسلامی است تا جایی در سال‌های هشت سال دفاع مقدس، 95 درصد شرکت کنندگان از نیروهای خالص بسیجی بودند.

امام جمعه تکاب افزود: بسیجیان نیروی کارآمد میدان مبارزه بر علیه دشمن بوده و حتی رمز پایداری و ماندگاری و عزت ملی مرهون تلاش‌های بسیج است چون پایه آن براساس اخلاص و شجاعت بنا نهاده شده و بنابراین باید کیفیت کار خود را به ویژه در آموزش‌های خود افزایش داده و در این باره مبانی اندیشه‌ای خود را حفظ و تقویت کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon