رویترز: فرانسه سال گذشته به توافق ایران "نه" گفت

رویترز: فرانسه سال گذشته به توافق ایران "نه" گفت

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی به بررسی رفتار فرانسه در طول یکسال اخیر با توجه به مذاکرات هسته ای ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران که این روزها در وین در حال پیگیری است و نقش فرانسه نوشت: فرانسه سال گذشته به توافق ایران "نه" گفت.

رویترز در ادامه به پیامدهای احتمالی ناشی از ناکامی توافق با ایران که در عراق و سوریه تاثیر خواهد داشت پرداخته است.

فرانسه برخلاف سال گذشته موضع نرم تری در مذاکرات هسته‌ای داشته و به این مسئله واقف است که شکست در مذاکرات کنونی عواقب ناخوشایندی در سطح منطقه به همراه خواهد داشت.

اطلاع از مذاکرات مخفی میان ایران و آمریکا فرصتی برای فرانسه بود که با نواختن ساز منفی و عدم موافقت با توافق خود را به عنوان شخصیت بین‌المللی مستقل مطرح کرده و از سوی دیگر عدم حمله آمریکا به بشار اسد در سوریه را تلافی کند. پس از این اقدام بود که کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به عقد برخی قراردادهای تجاری تازه با پاریس کردند. برخی نیز معتقدند موضع فرانسه تحت تاثیر حمایت لوران فابیوس، وزیر خارجه این کشور از اسرائیل است.

اما درحال حاضر با بروز تهدیدی تازه با نام داعش  فرانسه نیز آگاه است که عدم توافق هسته‌ای عواقب بسیار خطرناکی برای کشورهای غربی به همراه دارد.

آمریکا با درس از ژنو متوجه شده که باید همکاری بیشتری با دیگر اعضای حاضر در این مذاکرات داشته باشد.

جان کری نیز با اعلام اینکه فرانسه موضعی مشترک با آمریکا در مذاکرات هسته‌ای دارد از موضع متحد اعضای 1+5 خبر داد.

از سوی دیگر با توجه اینکه آلمان به شکل فزآینده‌ای درحال هدایت سیاست‌  اتحادیه اروپا است فشارها از داخل فرانسه بر مقامات این کشور برای توسعه بازارهای بین‌المللی افزایش یافته است.

فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلستان، و لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، برای شرکت در گفتگوهای ایران و گروه 1+5 امروز جمعه وارد وین خواهند شد و قرار است با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، دیدار کنند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان