جزییات بسته‌های حمایتی وزارت آموزش‌وپرورش و کار برای جذب کودکان کار به مدارس

جزییات بسته‌های حمایتی وزارت آموزش‌وپرورش و کار برای جذب کودکان کار به مدارس

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ تفاهم نامه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار برای جذب کودکان کار به مدارس منعقد می‌شود که در قالب این تفاهم‌نامه بسته‌های حمایت مالی و غذایی از کودکان کار را شاهد خواهیم بود.

محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش " آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پروژه مشترکی را برای جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و کودکان کار به مدارس دارند، جزییات این پروژه مشترک چیست" اظهار داشت: آموزش و پرورش برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جدید و جذب آنها به مدارس تلاش خود را آغاز کرده است، بر این اساس استان‌های مختلف خانه به خانه برای جذب این قبیل از دانش آموزان تلاش می‌کنند و برنامه ریزی برای انسداد مبادی بیسوادی از اسفند سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: نهادهای غیردولتی و خیران در بحث جذب کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس ورود کرده‌اند همچنین تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار در بحث انسداد مبادی بیسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل به ویژه کودکان کار منعقد خواهد شد که بر اساس این تفاهم نامه از خانواده‌هایی که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی مانع از ادامه تحصیل فرزندانشان می‌شوند، حمایت‌هایی صورت خواهد گرفت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درخصوص این حمایت‌ها گفت: طبق تفاهم نامه مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار بحث حمایت مالی از خانواده‌های نیازمند را خواهیم داشت همچنین بسته‌های حمایت غذایی در مدارس شبانه روزی توزیع خواهد و در قالب این تفاهم نامه برنامه‌هایی را برای جذب کودکان کار و خیابانی به مدارس درنظر گرفته‌ایم.

دیمه‌ور در پاسخ به این پرسش " در بحث کودکان کار سال‌هاست که برای جذب آنها به مدارس تلاش می‌شود اما موفقیتی کسب نشده است، دلیل عدم به ثمر نشستن این تلاش‌‌ها چیست" عنوان کرد:‌ مسئله اصلی در بحث تحصیل کودکان کار مشکلات اقتصادی خانواده‌هاست البته در طول سال‌های اخیر تلاش‌هایی انجام شده و حتی خیران و سازمان‌های مردم نهاد در بحث تحصیل کودکان کار ورود کرده‌اند اما تا زمانی که خانواده‌ها به لحاظ اقتصادی سامان نیابند مشکلات حل نمی‌شود.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته 157 هزار کودک بازمانده از تحصیل داشتیم که سهم تهران 23 هزار بازمانده از تحصیل بود. در تهران اغلب جمعیت بازماندگان از تحصیل را کودکان کار تشکیل می‌دهند البته بر اساس آمار رسمی مرکز آمار جمعیت کودکان کار که تا 18 سال را شامل می‌شود، بسیار بیشتر است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon