استقبال گسترده مردمی در اولین روز همه پرسی تعیین سرنوشت بحرین + تصاویر

استقبال گسترده مردمی در اولین روز همه پرسی تعیین سرنوشت بحرین + تصاویر

خبرگزاری تسنیم: همه پرسی مردمی بحرین ظهر امروز و علی رغم سرکوب رژیم آل‌خلیفه یک روز پیش از برگزاری انتخابات فرمایشی پارلمانی برگزار شد که مورد استقبال گسترده مردمی قرار گرفت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری اللؤلؤه، ظهر امروز همه پرسی مردمی بحرین با عنوان "حق تعیین سرنوشت" و با مطرح کردن این سوال که آیا تعیین سرنوشت خود را با انتخاب نظام سیاسی جدید در بحرین با نظارت سازمان ملل تایید می‌کنید یا نه؟ آغاز شد.

منابع خبری گزارش دادند که شعبه اخذ رای منطقه "الدراز" بحرین شاهد حضور تعداد زیادی از مردم و خبرنگاران خبرگزاری‌های بین المللی بوده و فرآیند رای گیری در بیش از 60 منطقه درجریان است، مردم تاکنون استقبال بسیار خوبی از این همه پرسی کرده‌اند و رسانه‌ها استقبال مردمی از همه پرسی در انتخابات را گسترده توصیف کردند.

خانم "بلقیس رمضان"رئیس هیئت ملی مستقل برگزاری همه‌پرسی مردمی بحرین در دومین کنفرانس خبری خود اعلام کرده بود که مشارکت در این همه پرسی برای رساندن ارائه یک طومار مردمی به سازمان ملل است تا این سازمان نقش خود را در اجرای یک همه پرسی فراگیر که در آن ملت بحرین سرنوشت خود را به دست خود رقم بزنند، ایفا کند.(جزئیات بیشتر در مصاحبه با تسنیم)

انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها در بحرین قرار است فردا اول آذر ماه (22 نوامبر) برگزار شود. مخالفان نیز با تحریم انتخابات پارلمانی آن را فرمایشی و صوری خوانده و طرح همه پرسی در بحرین در امروز و فردا شنبه یعنی 30 آبان و اول آذر ماه (21 و 22 نوامبر) را به مرحله اجرا گذاشته اند.(در میزگردی با حضور سران معارضان در تسنیم مطرح شد جزئیات بیشتر)( مصاحبه تسنیم با شیخ علی سلمان دبیرکل جنبش معارض الوفاق را دراینجا ببینید)

قرار است مردم بحرین در این همه پرسی به این سؤال که  "آیا مایلید سرنوشت خود را با انتخاب یک نظام سیاسی جدید زیر نظر سازمان ملل متحد تعیین کنید؟" جواب آری یا خیر بدهند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند. در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته‌های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته‌ها هستند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان