سلطانی‌فر:‌گزارش‌های CNN و خبرگزاری فرانسه نشان از امنیت فوق‌العاده گردشگری ایران است

سلطانی‌فر:‌گزارش‌های CNN و خبرگزاری فرانسه نشان از امنیت فوق‌العاده گردشگری ایران است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور گفت:‌ گزارش‌های CNN و خبرگزاری فرانسه نشان از امنیت فوق‌العاده گردشگری ایران است و در همین راستا تعداد متقاضیانی که خواهان ورود به ایران هستند در حال افزایش است.

مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: این امنیت بالای کشور را نشان می‌دهد که گردشگران متمول اروپایی برخلاف جوسازی که رسانه‌های صهیونیستی بر علیه ما انجام می‌دهند که ایران کشوری ناامن و دیکتارتوری است و در آن حقوق مردم رعایت نمی‌شود، 350 گردشگر در قالب 4 تور با قطار وارد ایران شوند؛ به شیراز بروند و آنجا با هواپیما برگردند.

وی با بیان اینکه معتقدم یکی از مهمترین ابزارهایی که می‌توانیم در جهت تغییر ذهنیت و فضایی که علیه ما ایجاد کردند استفاده کنیم همین است که گردشگران خارجی را بیاوریم تصریح کرد: 99 درصد گردشگران خارجی که به ایران می‌آیند، امنیت، آرامش روان، مهمان‌نوازی و امکانات خوب رفاهی را می‌بینند و خودِ آنها مروج و مبلغ ما می‌شوند لذا بسیاری  از آنها وقتی به کشور خود برمی‌گردند با رسانه‌های خودشان مصاحبه و از مزیت‌های ایران و خاطرات خوششان یاد می‌کنند.

سلطانی‌فر یادآور شد: گزارشاتی که در یک ماه گذشته خبرگزاری فرانسه و CNN از امنیتگردشگری در ایران داشته‌اند موید این موضوع است لذا هیچ ابزاری برای ما کاراتر از این نیست که اعلام کنیم، ایرانی که شما فکر می‌کردید که هیچ گردشگر اورپایی نمی‌آید و فضای بسته دارد و امنیت ندارد، ایرانی برخلاف این ذهنیت‌هاست.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه ورود 4 قطار گردشگری اروپایی به ایران شاخص خوبی برای ما از جهت امنیت است گفت: شاهد این موضوع این است که در حال حاضر ده‌ها تور اروپایی دیگر ثبت‌نام کردند تا در سال 2015 بتوانند به ایران بیایند.

سلطانی‌فر ادامه داد: سال گذشته ضریب اشغال تخت بسیاری از هتل‌های 4 و 5 ستاره که مورد استفاده گردشگران خارجی قرار گرفتند، در 6 ماه اول سال، زیر 50 درصد بود، مثلاً هتل استقلال، هتل لاله تهران، هتل عباسی اصفهان و هتل‌های شیراز اینگونه بودند که طبق آمارهای روز، الان بالای 90 درصد اشغال است.

وی اضافه کرد: شیخ عطار، سفیر ما در آلمان اعلام کرد که تعداد ویزای توریستی برای آلمانی‌ها که برای 5 ماهه اول سال گذشته برای ورود به ایران داده است فقط 2800 ویزای توریستی بود در حالی که امسال 10 هزار ویزا داده است؛ خودِ من حدود یک ماه پیش شانگهای بودم، آنها می‌گفتند ما سال گذشته 7 هزار ویزا دادیم اما امسال بالای 7 هزار ویزا تا کنون دادیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: در اسپانیا نیز به همین شکل دوبرابر شده است و سرکنسول ما در کربلا آمار داد در سال 92، 231 هزار ویزا دادم اما امسال پیش‌بینی می‌کنم به مرز 320 هزار تا برسند لذا اتفاقات خوبی در حال افتادن است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon