سرنوشت کشور را نباید به مذاکرات هسته‌ای گره زد


سرنوشت کشور را نباید به مذاکرات هسته‌ای گره زد

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه کرج گفت: همه ما باید متوجه باشیم نتیجه مذاکرات هسته‌ای هرچه باشد نباید سرنوشت کشور را به آن گره زد و باید با نگاه عزتمند و درون‌زا به ظرفیت‌های داخلی، بر مشکلات فائق آئیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج افزون طلبی، زیاده خواهی و طغیان را از از رذایل اخلاقی خواند و اظهار کرد: این صفات سد راه بهشتیان است و اهل تقوا علاوه بر اینکه از این رذایل دور هستند، اراده انجام آن ها ر هم ندارند.

وی از هجرت به عنوان یک رفتار عبادی یاد کرد و افزود: گاهی به دلایل مختلف برای حفاظت از ایمان و دین خود به انسان واجب می‌شود که از شهر و دیار خود هجرت کرده و به منطقه دیگری پناه ببرد و این توصیه‌ای به بندگان خدا برای حفظ ایمان و بندگی خداوند تعالی است.

خطیب جمعه کرج بیان کرد: اولین سوال فرشتگان قابض ارواح پس از مرگ از وضعیت انسان‌هاست که چرا به خودتان ظلم کردید و انسان برای اینکه مذمت نشود پاسخ می‌دهد مستضعف بودیم؛ درحالی که بد مسیری را انتخاب کردند و در نهایت جهنم نتیجه کار آن‌هاست.

وی تصریح کرد: در روایات اشاره شده کسانی که برای حفظ ایمان خود حتی یک قدم حرکت کنند بهشت بر آنان واجب شده و همنشین ابراهیم خلیل می‌شوند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: هجرت مقدمه درک فیض خداست و انسان را مشمول رحمت خود می‌کند و گاهی بر انسان واجب و گاهی مستحب است.

وی با اشاره به مصادیق مختلف هجرت گفت: حرکت از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر، هجرت برای دوری از آلودگی‌ها و رسیدن به فضایل اخلاقی و نور ایمان و نیز قرار گرفتن در زیر سایه ولایت‌فقیه و اهل بیت نیز نوعی هجرت محسوب می شود.

امام‌جمعه کرج در خطبه دوم نماز جمعه کرج اظهار کرد: دلیل توصیه به تقوا این است که خداوند متقین را دوست دارد و محبوب خداوند هستند و در پیش روی در صراط مستقیم از یکدیگر سبت می‌گیرند و به مرحله‌ای از انسانیت می‌رسند که شیطان نمی تواند بر آن‌ها سلطه داشته باشد.

وی افزود: خداوند برای نظام هستی محدوده‌ای قائل شده که شیطان تنها می‌تواند در آن محدوده مانور دهد و بندگان مخلص خدا استثنا هستند که شیطان نمی‌تواند بر آنان تاثیر گذارد و راه رسیدن به این مرحله با تقوا آغاز می‌شود.

وی ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام باقر(ع) و پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی‌(ره) در سال 58 گفت: از آن روزها تاکنون بسیج در عرصه‌های مختلف حضور داشت و خوش درخشید و به وظایف خود بیش از آنچه انتظار می‌رفت عمل کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه برخی پس از پایان جنگ صحبت از انحلال بسیج و برخی دیگر از ارگان‌های انقلابی کردند، افزود: این افراد فکر می‌کردند بسیج متعلق به دوران جنگ است و پس از جنگ بسیج تمام می‌شود که امام(ره) فرمودند بسیج تمام شدنی نیست و باید روز به روز توسعه یابد.


وی با اشاره به اینکه دیدگاه امام پیامبرگونه و الهی بود و جهتی ایجاد کرد که در آن مسیر آسیبی به انقلاب نمی‌رسد گفت:  اگر کسی بسیج را بشناسد می‌فهمد که بسیج مدت‌بردار نیست و مدافع اسلام و ارزش‌هاست و به همین دلیل که اسلام و ارزش‌ها تمام شدنی نیستند، بسیج نیز تمام‌شدنی نیست.

آیت‌الله حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: فرهنگ و تفکر بسیج به گونه‌ای است که اگر در هر جای دنیا باشد، دست استکبار و اهریمن کوتاه است و نمی‌تواند اهداف پلید خود را پیش ببرد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین فکر بسیج استکبار ستیزی و مقابله با ظلم و ستم بود، افزود: از بدو تولد بسیج تا کنون نیز مهمترین آرمان آن پیروی از ولایت، دفاع از مستضعفان و مظلومان در سراسر عالم بوده است.

خطیب جمعه کرج تصریح کرد: این ایده و فکر جهانی است و تنها مربوط به ایران نیست و با این وصف لازم است اعضای بسیج که به تعداد آحاد مردمی است که این فکر و فرهنگ را دارا هستند، باید خود را از جهات مختلف به خصوص جهات اعتقادی و اخلاقی و بصیرتی و معرفتی آماده کنند تا بتوانند در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه‌های بین المللی وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی تاکید کرد: دشمنان انقلاب و اسلام بدانند که مردم ایران در زمان بروز حادثه، مردمی یکپارچه و بسیجی هستند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و رویه دشمنان گفت: دشمن همیشه مسیری را طی می‌کند که طرف مقابل را وادار به تسلیم کند و تلاش می‌کند این مذاکرات بر افکار عمومی تاثیر بگذارد و جریان‌های منفعل و اهالی فتنه را تقویت کند و فضای جامعه را به سمت چند قطبی شدن پیش ببرد.

وی تصریح کرد: با این کار در صورت توافق یا عدم توافق بهره لازم را از این امر می‌برد و در این راستا همه ما باید متوجه باشیم نتیجه مذاکرات هرچه باشد نباید سرنوشت کشور را به آن گره زد و باید با نگاه عزتمند و درون‌زا به ظرفیت‌های داخلی بر مشکلات فائق آییم.

آیت الله حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند پرونده هسته‌ای را به سمت منازعات سیاسی و جناحی بکشانند و فضای جامعه را چند دسته‌ای کنند که بسیار مسیر غلط و خطرناکی است.

وی بیان کرد: مذاکرات هر دستاوردی که داشته باشد مربوط به اصل نظام است و با هدایت‌های رهبری مدیریت شده و با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مردمی انجام شده و البته در طول انجام مذاکرات نقدهایی به سیستم مذاکره‌کننده و دستگاه دیپلماسی کشور بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: منتسب کردن نتیجه مذاکرات به گروه و جناح خاصی کار درستی نیست و اگر توافقی هم صورت نگیرد، تیم مذاکره کننده با دست پر و قوی با نمایندگان کل جهان بر سر میز نشستند و تمام تلاش خود را برای پایمال نشدن حقوق مسلم ایران کردند و از دستاوردهای خود عقب نشینی نکردند.

وی با اشاره به شیطنت‌های برخی افراد بیان کرد: در صورت موفقت یا عدم موافقت، ایران در این مذاکره هیچ ضرری نکرده است.

امام‌جمعه کرج به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگان دانشگاه افسری ارتش اشاره کرد و گفت: ایشان در این مراسم در مورد اقتدار، ایران هراسی و اسلام هراسی، توجه به آینده و نگاه به عقبه دشمن، مسئولیت پذیری، عزتمند بودن و توجه به معنویت به نکات بسیار مهمی اشاره کردند که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: اکنون ما در جنگ هستیم و از هر طرف از جمله فرهنگ، اقتصاد، اخلاق و دین مورد هجمه قرار گرفته‌ایم و در سال جهاد باید به این امر توجه شود.

خطیب‌جمعه کرج گفت: در سال جهاد، مردم و مسئولان چقدر خود را در جنگ و در آن دوران  فرض کردند.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بحث اقتصاد مقاومتی را به گفتمان مردم و مسئولان تبدیل کنیم، اما چقدر این کار صورت گرفت و چقدر در کشور و البرز انجام شده است؟

آیت‌الله حسینی‌همدانی با تاکید بر انجام وظیفه همه مردم برای گفتمان سازی تصریح کرد: آیا دولت برای مدیریت اقتصاد بدون تحریم برنامه دارد یا مانند دوره و دولت‌های قبل به تعبیر رهبری می‌خواهد پس از برداشته شدن تحریم‌ها مثل بچه پولدارها ولخرجی کند؟

وی با تاکید بر شناخت مشکلات واقعی اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: باید ببینیم مشکل کشور تحریم است یا مواردی از قبیل بی توجهی به تولید ملی، نظام غلط توزیع یارانه‌ها، وابستگی به نفت، عدم شفاف سازی مفاسد اقتصادی.

وی بیان کرد: راه حل مشکلات و معضلات اقتصادی ما اقتصاد مقاومتی است و باید آن را توسعه داد، چراکه آمریکایی‌ها حاضر به لغو تحریم‌ها نیستند زیرا هدف راهبردی کلان آنان تحریم است و اگر هم توافقاتی در این زمینه حاصل شد تروریسم و حقوق بشر را برای ادامه تحریم‌ها پیش می‌کشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه تحریم نعمتی برای ملت ایران است گفت: اگر در چاه‌های نفت بسته شود، نوآوری، رشد تولید و پیشروی به سوی تولید ملی در کشور ایجاد می شود و برکاتی به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان تبدیل شود افزود: مقام معظم رهبری در تدوین و ابلاغ و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 مطالبه خود را مطرح کردند که متاسفانه بیانات رهبری که از قرارگاه فکری و ولایی وی صادر می شود در بدنه جامعه به گفتمان تبدیل نمی‌شود و مسئولین کمتر به اجرای آن توجه می‌کنند.

خطیب جمعه کرج اظهار کرد: ایشان از سال 78 فرمودند که باید گره‌های اقتصادی باز شود و مردم را در تولید ثروت مشارکت دهیم و همه‌ همت شما بر جدایی اقتصاد بر نفت باشد، اما درک درستی از این مطالب نشد.

وی گفت: الان دولت دچار رکود اقتصادی است که این رکود پیامدهای ویرانگری را به همراه دارد که از آن جمله کاهش سطح اشتغال، بیکاری نسل جوان و تحصیلکرده‌ها، اشتغال مردم به شغل‌های کاذب که همه این‌ها ریشه در رکود اقتصادی دارد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی بیان کرد: راه برون‌رفت از رکود اقتصادی اقتصاد مقاومتی است که باید آن را توسعه داد.

وی بیکاری را یکی از بزرگترین مشکلات البرز خواند و تصریح کرد: کمتر خانواده‌ای در البرز وجود دارد که گرفتار این معضل نباشد و به معضلی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است و اگر اینگونه پیش رود تبدیل به ناکارآمدی نظام می شود در صورتی که به فرموده‌های فرمانده خود توجهی نمی‌کنیم.

وی افزود: صحبت‌های مقام معظم رهبری به همین سادگی نیست و ساعت‌ها و ماه‌ها بر روی آن کار شده و در نهایت به صورت یک ابلاغ بیان می‌شود و باید در راس کار قرار گیرد نه اینکه به فراموشی سپرده شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به استفاده از راه حل‌های بلند مدت و کوتاه مدت گفت: از این راه حل‌ها می‌توان هم در جنبه‌های کلان و ملی و هم داخلی و منطقه ای استفاده کرد.

وی خطاب به مسئولان استانی گفت: با رصد تولیدات و مراکز تولیدی و خدماتی استان و نیز نیروها و قابلیت های موجود در استان، خیلی سخت و سنگین است که از این ظرفیت ها استفاده نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: توصیه می‌کنم ستاد عملیاتی ایجاد اشتغال، تحت نظر مستقیم استاندار تشکیل شود و بانک اطلاعاتی از نیروهای جویای کار تهیه شود و سپس راستی‌آزمایی شوند.

وی افزود: بررسی ظرفیت‌های موجود استان در بخش تولید، خدمات و کشاورزی، فعال کردن ظرفیت‌های بلااستفاده‌ واحدهای تولیدی که به دلیل مشکلات مالیاتی یا تسهیلات غیر فعال هستند، استفاده از ظرفیت‌های مردمی جهت نظارت و تحقق اشتغال و فعال کردن مشاغل خانگی برای سرپرستان خانوار از مسائلی است که باید با مورد توجه ویژه قرار گیرد.

خطیب‌جمعه کرج بیان کرد: اگر درب ورودی استان بسته شود و بخواهیم ابتدا خودکفا شویم و سپس به دیگر استان ها خدمات رسانی کنیم به طور یقین این خودکفایی اجرایی می شود و تنها نیازمند همت است.

وی با اشاره به اینکه دست‌های مرموزی برای مشغول ساختن نیروهای ارزشی و انقلابی به یکدیگر فعال هستند گفت: قصد دارند روی سلایق و روش‌ها این افراد را به جان یکدیگر بیندازند که در این راستا باید به گفته مقام معظم رهبری مسائل را اصلی و فرعی کرده و بر اساس اولویت به آن بپردازیم.

آیت الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه باید همه ما مشق تبعیت از ولایت کنیم اظهار کرد: گاهی دشمن وارد می‌شود و دو گروه از نیروهای حزب‌اللهی و ارزشی را به جان هم می‌اندازد و خود کنار نشسته و می خندد.

وی تصریح کرد: باید در تبعیت کردن از ولایت تمرین کنیم تا بتوانیم از امام زمان تبعیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید یاد بگیریم اگر برخی از مسائل به ذائقه ما خوش نیامد چون ولی امر مومنین دستور داده از آن تبعیت کنیم و نباید ایستادگی کنیم و از آن بلوا بسازیم.

وی بیان کرد: برخی مسائل مربوط به امور دینی و تخصصی است که نباید هرکسی به آن وارد شود و مداحان نباید به آن بپردازند.

امام جمعه کرج اظهار کرد: مداحان قابل احترام هستند اما تنها تا وقتی که قدر خود را بدانند و در محدوده خود صحبت کنند و حق ندارند راجع به دین نظریه‌پردازی کنند و نظر کارشناسی دهند و اگر سوالی دارند باید از متخصصین این حوزه بپرسند.

وی گفت: باید یاد بگیریم هرکس در جایگاه خود انجام وظیفه کند، چون در غیر اینصورت گاهی به بزرگان دین بی‌احترامی می‌شود که این خطای بزرگی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon