۱۰۰ قانونگذار انگلیس خواستار موضع سخت‌تر لندن در مذاکرات هسته‌ای شدند/حمایت از منافقین

100 قانونگذار انگلیس خواستار موضع سخت‌تر لندن در مذاکرات هسته‌ای شدند/حمایت از منافقین

خبرگزاری تسنیم: ۱۰۰ نماینده پارلمان انگلیس در بیانیه‌ای خواستار موضع‌گیری سخت‌تر کشورشان در مذاکرات هسته‌ای وین شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس عوام انگلیس با انتشار بیانیه‌ای که به امضای 100 نفر از قانونگذاران این مجلس رسید خواستار موضع‌گیری سخت‌تر لندن در مذاکرات هسته‌ای با ایران شدند.

43 سناتور جمهوری‌خواه نیز اعلام کرده‌اند که اگر دولت باراک اوباما به توافقی برسد که بخواهد با دور زدن کنگره تحریم‌ها علیه ایران را به طور گسترده لغو کند، در مقابل آن خواهند ایستاد.

«کمیته پارلمان انگلیس برای آزادی ایران» روز پنجشنبه طرح جدیدی را که توسط نمایندگان این پارلمان درباره مذاکرات هسته‌ای ایران تهیه شده ارائه کرد.

در این طرح که قرار است تقدیم دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس و فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس شود نسبت به کاهش فشارهای بین‌المللی علیه نظام ایران هشدار داده شده و از دولت و وزارت خارجه انگلیس خواسته شده در مراحل نهایی مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 موضع مستحکمی اتخاذ شود. 

نمایندگان انگلیس روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری مدعی شدند ایران برای خروج از بن‌بست در برنامه هسته‌ایش به استفاده از روش‌های فربیکارانه متوسل شده است. 

نمایندگان انگلیس در این طرح، موسوم به EDM342، مدعی شده‌اند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود تصریح کرده که ایران نتوانسته نگرانی‌ها درباره تحقیقات هسته‌ای خود را برطرف کند. 

این نمایندگان در حالی این اظهارات را مطرح کرده‌اند که رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنحشنبه اظهار کرد ایران حاضر است برای اثبات ادعاهای نادرست درباره تحقیقات اتمی خود به بازرسان آژانس اجازه بازدید از منطقه مریوان را بدهد.

آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی سال 2011 در گزارشی مدعی شد ایران در منطقه مریوان اقدام به انجام تحقیقاتی برای دست‌یابی به سلاح‌های اتمی کرده است.

دیوید جونز، نماینده پارلمان انگلیس که تصویب طرح مورد نظر را اعلام کرد گفت که نمایندگان امضاکننده این طرح در حین حمایت از افشاگری‌های مریم رجوی (سرکرده منافقین) علیه برنامه هسته‌ای مخفی ایران خواستار آن هستند که هر گونه توافق هسته‌ای شامل اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و توقف غنی‌سازی اورانیوم باشد.

انتهای پیام/م.

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان