درخواست سرمایه گذاری در ایران پنج برابر شده است

درخواست سرمایه گذاری در ایران پنج برابر شده است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه شاهد حضور سرمایه‎گذاران خارجی در کشور هستیم، گفت: در یک سال اخیر حجم درخواست‌ها و مراجعات برای سرمایه‌گذاری خارجی به ایران پنج برابر شده است.

محمد خزاعی ‌در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه همدان ظرفیت تبدیل شدن به قطب اقتصادی در کشور را دارد، اظهار کرد: استان همدان در سه حوزه صنعتی، کشاورزی و گردشگری قابلیت سرمایه‎گذاری دارد ولی متاسفانه سرمایه‎گذاری خارجی در این استان بسیار اندک است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به همایش سرمایه‌‌گذاری همدان تصریح کرد: این همایش نقش عمده‌ای در معرفی همدان دارد و می‎تواند فضای جذب سرمایه‌گذار را در استان زنده کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه همایش پتانسیل‌های بومی را زنده می‎کند، گفت: این همایش در واقع استان همدان را به عنوان یک ظرفیت بالقوه عظیم در کشور معرفی می‎کند.

خزاعی تاکید کرد: مشکل قانونی و مقرراتی برای سرمایه گذاری خارجی نداشته و هیچ محدودیتی از نظر ملیت و حجم آورده برای سرمایه‌گذاری خارجی در ایران وجود ندارد.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه شاهد حضور سرمایه‎گذاران خارجی در کشور هستیم، بیان کرد: در یک سال اخیر حجم درخواست‌ها و مراجعات برای سرمایه‌گذاری خارجی به ایران پنج برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه با این روند امیدواریم تا پایان سال آمارهای مناسبی در زمینه سرمایه‎گذاری خارجی اعلام کنیم، گفت: در حال حاضر صحنه تغییر کرده و کشورهای اروپایی، عربی و کشورهای منطقه نسبت به سرمایه‎گذاری در ایران تمایل پیدا کرده‌اند.

 انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon