تظاهرات در ایتالیا در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور

تظاهرات در ایتالیا در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت این کشور

خبرگزاری تسنیم: کارگران بخش صنایع فلزی ایتالیا در مخالفت با سیاست های اقتصادی دولت این کشور دست به اعتصاب عمومی و تظاهرات زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از خبرگزاری 'کرونوس'، کارگران بخش صنایع فلزی ایتالیا در پی فراخوان اتحادیه کاری 'فیوم' بار دیگر در اعتراض به سیاست های اقتصادی و اصلاحات قانون کار به وسیله دولت 'متئو رنتزی' نخست وزیر، در شهر ناپل در جنوب این کشور دست به راه پیمایی و اعتصاب عمومی هشت ساعته زدند.

اعتراض کنندگان اعلام کردند که ببش از 20 هزار نفر در این تظاهرات حضور داشتند.

'مائوریتزیو لاندینی' دبیر اتحادیه فیوم در این تظاهرات اظهار داشت: رنتزی به تنهایی نمی تواند شرایط موجود را تغییر دهد و او فقط به قدرت های بزرگ پاسخ می دهد.

در این تظاهرات گروهی از دانشجویان نیز در مقابل دانشگاه 'فدریکو دوم' شعار نوشته هایی را نظیر 'دسترسی آزاد به آمورش' و 'درآمد برای همه' را نصب کردند. معترضان همچنین علیه اصلاحات قانون کار شعار دادند.

هفته گذشته نیز در پی اعتصاب و تظاهرات سراسری علیه سیاست های اقتصادی دولت ایتالیا به ویژه علیه قانون ثبات اقتصادی، اصلاحات سیستم مدارس و اصلاحات قانون کار موسوم به 'Jobs act'، معترضان با ماموران ضد شورش پلیس در شمال این کشور درگیر شدند.

این در حالی است که نخست وزیر ایتالیا به دفعات تاکید کرده است که روند اصلاحات قانون کار متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت