فراخوان دولت بحرین به شرکت در انتخابات در سایه بازداشت‌های گسترده بی‌معنا است

فراخوان دولت بحرین به شرکت در انتخابات در سایه بازداشت‌های گسترده بی‌معنا است

خبرگزاری تسنیم: رهبر شیعیان بحرین طی سخنانی در خطبه نماز جمعه اعلام کرد که دولت از یک سو اقدام به بازداشت‌ها و بازجویی‎های گسترده می‌کند و از سوی دیگر از خانواده زندانیان می‌خواهد در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری "الوفاق"، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در منطقه الدراز در غرب منامه گفت: چطور دولت بحرین از مردم این کشور می‌خواهد در انتخابات پارلمانی شرکت کنند در حالی که فرزندان و نزدیکان آنان در زندان هستند و شکنجه می‌شوند.

وی در ادامه سخنرانی خود اظهار داشت: این زندانیان نه مجرم هستند و نه طردشده، بلکه آزادگانی هستند که خواستار احقاق حقوق ملت هستند و مردم به آنها افتخار می‌کنند.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در واکنش به تلاش‌های رژیم بحرین برای برگزاری انتخابات پارلمانی صوری افزود: دولت بحرینی از من می‌خواهد در انتخابات شرکت کنم، این در حالی است که فرزندم، برادرم، پسرعمو و نوه‌های من در زندان رژیم آل‌خلیفه هستند.

این روحانی برجسته شیعیان بحرین ضمن فرمایشی خواندن انتخابات پارلمانی بحرین که قرار است امروز شنبه برگزار شود، تأکید کرد: حتی اگر مسیر منتهی به این انتخابات فرش ابریشم گذاشته شود، باز هم نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

وی افزود: دولت از یک سو دست به بازداشت‌ها و بازجویی‌های گسترده می‌زند و از سوی دیگر از خانواده زندانیان می‌خواهد در انتخابات شرکت کنند، این حق شهروندان بحرینی است که واقعیت امر را بدانند.

رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: آیا هر بلایی بخواهند سر زندانیان در می‌آورند اما ما باید ساکت باشیم؟ فراخوان برای شرکت در انتخابات چه معنایی دارد؟

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان