اعزام ۱۰۰ مأمور دیگر اف‌بی‌آی برای کمک به سرکوب اعتراضات احتمالی در فرگوسن

اعزام 100 مأمور دیگر اف‌بی‌آی برای کمک به سرکوب اعتراضات احتمالی در فرگوسن

خبرگزاری تسنیم: پلیس اف‌بی‌آی ۱۰۰ مأمور دیگر را برای سرکوب تظاهرات احتمالی در شهر فرگوسن روانه این شهر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گزارش‌ها از شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا حاکی است اف‌بی‌آی حدود 100 مأمور دیگر را برای کمک‌رسانی به پلیس جهت مقابله با ناآرامی‌های احتمالی در آن شهر اعزم کرده است. مقامات پلیس فرگوسن در آستانه اعلام رأی دادگاه درباره پلیس سفید پوستی که چند ماه پیش با کشتن یک نوجوان سیاه‌پوست آن شهر را به اعتراضات یکپارچه علیه رفتار نژادپرستانه پلیس تبدیل کرد از چند روز پیش به حال آماده‌باش درآمده‌اند.

یک مقام آمریکایی روز جمعه با اعلام این خبر به آسوشیتدپرس افزود نیروهای تازه اعزام شده برای کمک به نیروهای پلیس حاضر در فرگوسن روانه این شهر شده‌اند. این مقام آمریکایی اجازه بحث درباره برنامه‌های اف‌بی‌آی را نداشته و به همین دلیل به شرط عدم افشای نام با رسانه مورد نظر گفت‌وگو کرده است.

پیش از این گزارش شده بود فرماندار ایالت میسوری روز دوشنبه با امضای حکمی، در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرده و به نیروهای گارد ملی اجازه داد در صورت بروز تظاهرات در فرگوسن، برای سرکوب تجمعات به نیروهای پلیس بپیوندد.

«جی نیکسون» که پیش از این هم به دلیل برخورد شدید نیروهای تحت امرش با معترضان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود، روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت: «به عنوان بخشی از تلاش‌هایمان جهت آمادگی برای هرگونه احتمالی، باید این منابع را پیش از صدور حکم هیئت منصفه، آماده داشته باشیم.»

مایکل براون، نوجوان 18 ساله‌ای بود که در حالی که مسلح نبود به ضرب گلوله یک افسر سفیدپوست پلیس کشته شد. مرگ این نوجوان ضمن آغاز اعتراضات سراسری گسترده در شهرهای مختلف آمریکا و به ویژه در فرگوسن به بحث‌های زیادی درباره تداوم نگاه‌های نژادپرستانه علیه سیاه‌پوستان آمریکا دامن زد.

قرار است در روزهای آینده رأی دادگاه درباره قاتل  آقای براون اعلام شود و مقامات مجری قانون در میسوری نگران هستند که اعلام این رأی خشم مجدد سیاه‌پوستان و از سرگیری اعتراضات را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان