سکوت انتخاباتی در تونس آغاز شد

سکوت انتخاباتی در تونس آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: در حالی‌که رای‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید تونس فردا- یکشنبه- انجام خواهد شد، از نیمه شب گذشته سکوت انتخاباتی در سرتاسر این کشور آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتخابات ریاست‌جمهوری تونس با مشارکت 22 نامزد، روز یکشنبه (23 نوامبر) برگزار خواهد شد. در همین حال، تونس از نیمه شب گذشته وارد «سکوت انتخاباتی» شده است.

براساس این گزارش، «محمد منصف المرزوقی» رئیس‌جمهوری کنونی که دوره او رو به پایان است، «سلیم الریاحی»، «حمه الهمامی» رهبر حزب «جریان مردمی» و «الباجی القائد السبسی» نخست وزیر سابق تونس از بارزترین نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری تونس هستند.( بیوگرافی نامزدهای شاخص)

مراکز دست اندرکار رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری تونس با بررسی دیدگاه و رویکردهای رای دهندگان، پیش بینی کردند که این انتخابات به دور دوم کشیده شود.(جزئیات بیشتر)

اما با این حال نتایج نظرسنجی‌های محلی نشان می‌دهد الباجی قائد السبسی (87 ساله) که حزبش یعنی «نداء تونس» 86 کرسی از مجموع 217 کرسی پارلمان را به خود اختصاص داده است، بخت بیشتری برای پیروزی در این دور از انتخابات دارد.

قانون اساسی جدید تونس که «مجلس موسسان ملی» اوایل 2014 آن را تصویب کرد، اختیاراتی گسترده‌ای به پارلمان و نخست‌وزیر داده است در حالی‌که به موجب این قانون اختیارات رئیس‌جمهور محدود است.

«عبدالرؤوف»رئیس حزب «جنبش وفا»، «مصطفی کمال النابلی» مدیر سابق بانک مرکزی، «عبدالرحیم الزواری» نامزد «الحرکه الدستوریه»، «محمد الحامدی» رئیس جریان دموکراتیک و «نورالدین حشاد» 5 نامزدی هستند که از رقابت در این انتخابات خارج شدند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان