بوئینگ خواستار فروش محصولات بیشتر به ایران شد

بوئینگ خواستار فروش محصولات بیشتر به ایران شد

خبرگزاری تسنیم: شرکت بوئینگ قصد دارد از دولت آمریکا برای فروش تجهیزات هوانوردی بیشتر به ایران مجوز بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری ورلد تریبیون، شرکت بوئینگ قصد دارد از دولت آمریکا برای فروش تجهیزات هوانوردی بیشتر به ایران مجوز بگیرد.
مدیران بوئینگ گفتند، این شرکت برای کسب مجوز  تداوم فروش های اولیه ای که در آوریل 2014 به تهران داشت، مجددا به دولت اوباما مراجعه خواهد کرد. آنها افزودند، بوئینگ این اقدام را پس از هرگونه تمدید توافق موقت هسته ای فعلی بین ایران و 1+5  انجام خواهد داد.
مارتین بنتروت، معاون اول شرکت بوئینگ گفت: «ما به شدت حامی فعالیت در چهارچوب ضوابط هستیم و اگر بتوانیم مجوزمان را برای حمایت از مشتریانمان توسعه دهیم، آنگاه طرحی برای انجام این کار خواهیم داشت.»
بنتروت که مسئول فروش های بین المللی بوئینگ است در اواسط ماه نوامبر و در حاشیه نشست سازمان شرکت های حمل و نقل هوایی عربی در دوبی این سخنان را بیان کرد. وی گفت، بونیئگ همچنان در خصوص آنچه می تواند به ایران بفروشد با محدودیت مواجه است.
«آنها از هواپیماهایی استفاده می کنند که بسیار قدیمی هستند و بنابراین دسترسی داشتن به قطعات یدکی این هواپیماها بسیار مهم است.»
بوئینگ نخستین شرکت هواپیماسازی در آمریکاست که پس از سال 1979 به ایران قطعات هواپیما می فروشد. در ماه اکتبر، این شرکت اعلام کرد که 120 هزار دلار از محصولات خود را به ایران فروخته است و احتمال معاملات بیشتر وجود دارد.
بنتروت با اشاره به تهران افزود: «ما نتوانسته ایم وارد بحث های مفصل بشویم.»
انتهای پیام/ 89
 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه