مجلس از احیای طرح‌های "آب شیرین‌کن" حمایت می‌کند

مجلس از احیای طرح‌های "آب شیرین‌کن" حمایت می‌کند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از احیای طرح‌های "آب شیرین کن" حمایت می‌کند.

سید هاشم بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور با کمبود منابع آبی روبه رو است بنابراین از طرح‌هایی که در تامین آب شرب و مصرفی تاثیر گذار باشد، از سوی مجلس حمایت می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که از سوی شرکت مپنا با بهره گیری از دانش فناوری نخستین نمونه دستگاه آب شیرین کن در جزیره قشم به بهره برداری رسیده است، افزود: می‌توان از این ظرفیت‌ آب شیرین کن در سواحل خلیج فارس، بندر خرمشهر و چابهار نیز استفاده شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح‌های آب شیرین کن احیا شود، گفت: برای احیا این ظرفیت‌هایی نیازمند سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی هستیم چرا که با احیای این قبیل طرح‌ها می توان میزان برق تولیدی در کشور را هم افزایش داد.

بنی هاشمی خاطرنشان کرد: با احیای طرح آب شیرین کن نیز تولید برق به 10هزار مگابایت می رسد و میزان آب شیرین نیز به 2.2میلیارد متر مکعب می رسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس  به بهره گیری از انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: برای توسعه و  بهره گیری از انرژی خورشیدی 6 میلیون بام سبز در ردیف اعتبارات بودجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon