افزایش پدیده خودکشی در مصر و موج خشم مصری‌ها از اوضاع نابسامان اقتصادی

افزایش پدیده خودکشی در مصر و موج خشم مصری‌ها از اوضاع نابسامان اقتصادی

خبرگزاری تسنیم: خودکشی چهارمین جوان مصری طی ۲۰ روز گذشته، موجی از خشم در میان مصری هایی که از اوضاع نابسامان اجتماعی و اقتصادی بسر می برند، بوجود آورده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، یک جوان 30 ساله صبح دیروز جمعه در شهر العاشر من رمضان واقع در استان الشرقیه خودکشی کرد که همین امر خشم مصری ها را برانگیخت و در سایت های اجتماعی مخالفت خود را با گسترش این پدیده خطرناک در میان جوانان اعلام کردند.

از اوایل ماه نوامبر گذشته تاکنون این چهارمین مورد خودکشی بود به گونه ای که پیش از این یک افسر پلیس در یک پایگاه پلیس در اسیوط خودکشی کرد و پیش از وی نیز یک جوان دیگر در اسماعیلیه که به دلیل شرایط دشوار مالی دچار افسردگی شده بود، خودکشی کرد.

بر اساس این گزارش، مشهورترین خودکشی طی این مدت نیز خودکشی یک فعال سیاسی به نام «زینب مهدی» بود که از مدت ها پیش به خاطر شرایط دشوار مصر دچار افسردگی شده بود.

از سوی دیگر تعدادی از فعالان سایت اجتماعی فیس بوک از افزایش خودکشی در مصر به خشم آمده و در صفحات خود نوشتند که شدت نابسامانی اوضاع اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور از دوره ریاست جمهوری عبد الفتاح السیسی به صورت چشمگیری بیشتر شده است و در نتیجه آن نیز تعداد خودکشی ها برای رهایی از مشکلات مادی و اقتصادی افزایش یافته است.

در همین رابطه «احمد البقری» نایب رئیس اتحادیه دانشجویان مصر نوشت: دلایل زیاد است اما قاتل یکی است، السیسی همه چیز را خراب کرد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان