آمادگی آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش صنایع دستی

آمادگی آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش صنایع دستی

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش گفت: صنایع دستی که یکی از زیرساخت‌های کاری کشور است، نیاز به استادکار ماهر دارد اما استادکاران در این رشته در حال نابودی هستند و آموزش و پرورش می‌تواند برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در بخش صنایع دستی موثر باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد اظهار داشت: یکی از سیاست‌های پنج گانه آموزش و پرورش در دولت یازدهم توسعه مشارکت است چرا که تمام جامعه به نوعی مخاطب آموزش و پرورش هستند.

وی افزود: هم اکنون 13 میلیون دانش آموز در کشور داریم که به همراه خانواده‌های خود جمعیت 39 میلیون نفری را تشکیل می‌دهند که به طور مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباطند به همین دلیل است که این وزارت خانه به عنوان مهمترین نهاد در کشور مطرح است.

وزیر آموزش و پرورش  عنوان کرد: یکی از کارکردهای اصلی آموزش و پرورش انتقال فرهنگ است و ما وظیفه داریم که فرهنگ نسل گذشته را به آیندگان منتقل کنیم. آموزش و پرورش در مسیر انتقال فرهنگ می‌تواند همکاری خوبی را با سازمان میراث فرهنگی داشته باشد، فرهنگ و تمدن و ایران به عنوان یکی از فرهنگ‌های تراز اول در جهان مطرح است و آموزش و پرورش می‌تواند در جهت انتقال این فرهنگ حرکت کند.

فانی گفت: دانش آموزان از سنین 6 تا 17 سالگی مخاطب آموزش و پرورش هستند که برای نهادینه سازی، ترویج و انتقال فرهنگ در میان آنها می‌توانیم تلاش کنیم و تفاهم‌نامه مشترک میان آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی می‌تواند گام موثری باشد در جهت تعمیق، تأمین و ماندگاری تمدن ایران اسلامی.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از کارکردهای آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی است، عنوان کرد: اقتصاد آینده کشور توسط نیروی انسانی ماهر تأمین می‌شود و زیرساخت این نیروی انسانی در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: صنایع دستی که یکی از زیرساخت‌های کاری کشور است نیاز به استادکار دارد که استادکاران در این رشته در حال نابودی هستند. آموزش و پرورش برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در بخش صنایع دستی از طریق هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند همکاری خوبی را با سازمان میراث فرهنگی داشته باشد.

فانی افزود: در تفاهم نامه مشترک میان آموزش و پرورش و میراث فرهنگی برای آموزش مربیان و هنرجویان هنرستان‌ها و تعریف رشته‌های جدید برای حفظ صنایع دستی تمهیداتی پیش بینی شده است. در حوزه گردشگری نیز با توجه به اینکه یک میلیون و 700 هزار نفر فرهنگی در حال فعالیت و بازنشسته به همراه خانواده‌هایشان مخاطب آموزش و پرورش هستند می‌توانیم از امکانات سازمان میراث فرهنگی و گردشگی استفاده کنیم از سوی دیگر با تجهیز مدارس در طول ایام تابستان و تعطیلات نوروزی در توسعه گردشگری داخلی سهمی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: پیش بینی مباحث لازم میراث فرهنگی در کتب درسی و مجلات کمک آموزشی که توسط آموزش و پرورش منتشر می‌شود می‌تواند به تحقق اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کمک کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon