پشتیبانی باغ موزه دفاع مقدس از کاروان‌های اعزامی به کربلا در چزابه، مهران و شلمچه

پشتیبانی باغ موزه دفاع مقدس از کاروان‌های اعزامی به کربلا در چزابه، مهران و شلمچه

خبرگزاری تسنیم: معاون امور اجتماعی شهرداری تهران گفت: شهرداری امسال عهده‌دار مسیر پیاده‌روی زائران حسینی تا کربلا است و فعالیت‌های این مسیر را به سه بخش تقسیم کرده. باغ موزه دفاع مقدس در سه محور چزابه، مهران و شلمچه تا مرز مسئول پشتیبانی زائران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جلسه هماهنگی تشکیل ستاد پشتیبانی از کاروان ها و زائرین مراسم اربعین حسینی شهرداری تهران در باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت برگزار شد.

در این جلسه که سردار جواد خضرایی مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس، محمد علی نائینی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ،  پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت اتوبوس رانی شهرداری تهران، حسن غفاری مدیر عامل شرکت شهر سالم، شهرداران مناطق 4،5و 6 ،معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران  و مدیران اقامتگاه‌های راهیان نور باغ موزه دفاع مقدس نیز حضور داشتند؛ حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: هر ساله در اربعین حسینی مسیر حرکت تا کربلای معلی شاهد حضور عظیم علاقمندان به حضرت امام حسین(ع) از میان شیعیان، اهل سنت و حتی زائرین سایر ادیان الهی است.

وی افزود: این حرکت عظیم معنوی که هر سال با شکوه‌تر برگزار می‌شود به عنوان نماد شیعه و عالم اسلام و معرفی کننده اسلام رحمانی و دین رافت است و بایستی در هرچه با شکوه تر برگزار کردن این مراسم کوشید. آن هم در شرایطی که گروه داعش چهره ای خشونت آمیز و صهیونیستی را در منطقه موجب بوده است. مردم در این مسیر هرچه عشق دارند در طبق اخلاص می گذارند و مسیر، مسیر عاشقانه ای است و من به آنان که این مسیر را پیاده طی می کنند قبطه می خورم.

وی با اشاره به  تاکید شهردار تهران برای تشکیل ستاد پشتیبانی از زائران و کاروان های اربعین  تصریح کرد: امسال شهرداری تهران با برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر انجام شده و با شعار «عاشورا مظهر صلح و وفاداری» عهده‌دار خدمت‌رسانی در بخشی از این مسیر عظیم و معنوی است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: فعالیت‌های امسال شهرداری تهران به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول به مانند سال‌های گذشته در تهران  و حرکت از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) است که مسئولیت اجرای آن بر عهده معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است. بخش دوم در سه محور مناطق مرزی چزابه، مهران و شلمچه تا مرز است که مسئولیت پشتیبانی  آن بر عهده باغ موزه دفاع مقدس است  و بخش سوم از مرز تا کربلا است که مسئولیت آن به  بسیج شهرداری واگذار شده است.

امرودی افزود: بخش های مختلف شهرداری تهران مانند شرکت اتوبوسرانی، شهر سالم، سازمان زیبا سازی، موسسه همشهری و شهرداری مناطق 4، 5و6 پشتیبانی و همکاری لازم را انجام خواهند داد.

در ادامه سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: هر یک از  محورهای سه گانه چزابه، مهران و شلمچه  با کمک مناطق  4،5،6 شهرداری تهران و مدیریت باغ موزه دفاع مقدس ساماندهی خواهد شد و همانگونه که در ارائه خدمات به کاروان های زائرین مناطق عملیاتی غرب و جنوب جهادی عمل کرده  و انشاءالله موجب رضایت مردم بوده است. امیدواریم در این مرحله که به عنوان یک ماموریت جدید بر عهده باغ موزه دفاع مقدس گذاشته شده است؛ شهرداران محترم مناطق و همکاران باغ موزه از هیچ کوششی در ارائه خدمت و پشتیبانی کاروان‌های اعزامی به کربلا دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران