غنی‌سازی فرهنگ «ما می‌توانیم» از مأموریت‌های بسیج است‌

غنی‌سازی فرهنگ «ما می‌توانیم» از مأموریت‌های بسیج است‌

خبرگزاری تسنیم: مدیرگروه علمی پژوهشی حقوق دفاع‌مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس کشور با اشاره به رسالت بسیج گفت: یکی از ماموریت‌های مهم بسیج غنی‌سازی فرهنگ «ما می‌توانیم» در میان تمام اقشار جامعه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، مسعود اخوان‌فرد در مراسم گرامیداشت روز قشر بیسج حقوقدانان استان کردستان که با حضور رئیس کل دادگستری کردستان، قضات و وکلای استان برگزار شد، با تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج به گفته امام راحل مدرسه عشق و لشگر مخلص خداست و کسی که در این عرصه وارد می‌شود انگیزه و هدفش عشق به مردم است.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد بسیج گفت: بسیج نیروی کارآمد در تمامی عرصه‌ها برای کشور است و بسیج به معنی حضور بهترین، بانشاط ترین و با ایمان ترین نیروهای جامعه در صحنه برای حل مشکلات است.

مدیر گروه علمی پژوهشی حقوق دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس کشور با اشاره به اهداف حقوقدانان بسیجی، تصریح کرد: سازمان بسیج حقوقدانان حرکتی بود که پیام رسان انقلاب اسلامی در قشر حقوقدانان، قضات، سردفتران، دفتریاران و مشاوران حقوقی کشور بود.

وی با اشاره به اینکه 3 عنصر اصلی تربیتی، معرفت و بصیرت در سازمان بسیج حقوقدانان وجود دارد، به مأموریت های ویژه بسیج اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت‌های مهم بسیج غنی‌سازی فرهنگ «ما می‌توانیم» در میان تمام اقشار جامعه است.

اخوان‌فرد با اشاره به تعبیر قانون اساسی در اصل 150 افزود: در این اصل به نقش مهم بسیج در حفاظت و نگهداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن اشاره شده است.

وی به نقش بسیجیان در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با توجه به ضرورت آن در جامعه خاطر نشان کرد: هدف از ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه است و بسیجیان باید همواره در این زمینه حضور فعال داشته باشند.

مدیر گروه علمی پژوهشی حقوق دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس کشور گفت: حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از آمران به معروف و ناهیان از منکر یکی از ثمرات تشکیل سازمان بسیج حقوقدانان کشور است.

وی با بیان اینکه کسی که در عرصه امر به معروف وارد می‌شود به حقوق آشنایی دارد، افزود: متاسفانه در برخی جاها تلاش زیادی شده که این ماموریت را تا حدودی مخدوش کنند.

اخوان‌فرد به حادثه اسیدپاشی اصفهان و دامن زدن برخی افراد به این حوادث و نسبت دادن ان به نام آمران به معروف اشاره و گفت: در سال گذشته در کشور انگلستان 144 مورد اسیداشی اتفاق افتاد ولی امسال فقط 4 مورد اسیدپاشی در ‌کشور اتفاق افتاد که رسانه‌های معاند آن را بزرگ نمایی کردند.

وی اظهار کرد: دشمنان نظام اسلامی این حوادث 144 مورد کشور انگلستان را نادیده می‌گیرند و فقط دنبال جریان سازی این چند مورد اتفاقی کشورمان و دامن زدن به آنها هستند.

مدیر گروه علمی پژوهشی حقوق دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس کشور به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اصل هشتم قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در این اصل اشاره شده که در نظام اسلامی دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه عمومی و همگانی است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از حقوق شهروندی است، تصریح کرد: امر به معروف نشانه آزادی در جامعه، نشانه عشق انسان به مردم، و نشانه تعهد و علاقه انسان به سلامتی جامعه است.

در این مراسم از 12 حقوقدان برتر بسیجی استان کردستان با اعطای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon