هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک تشکیل جلسه داد

هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک تشکیل جلسه داد

خبرگزاری تسنیم: هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک تشکیل جلسه داد تا زمینه را برای نشست تعیین خط مشی هفته آینده که در آن در مورد میزان تولید سازمان تصمیم گیری خواهد شد فراهم سازد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، منابع آگاه گفتند، گروهی متشکل از نمایندگان کشورهای عضو اوپک این هفته چشم انداز بازار نفت اوپک برای سال 2015 را مرور کردند، اقدامی که زمینه را برای نشست تعیین خط مشی هفته آینده که در آن در مورد میزان تولید سازمان تصمیم گیری خواهد شد فراهم می سازد.
هیئت کمیسیون اقتصادی اوپک روز جمعه و در آستانه نشست وزرای کشورهای عضو، نشستی دو روزه را در وین برگزار کرد. این کمیسیون هیچ سیاستی را به وزرا پیشنهاد نمی کند.
این هیئت پیش بینی ها در مورد عرضه و تقاضا را در گزارش ماهیانه اوپک مرور کرد. در این گزارش پیش بینی شده است که تقاضا برای نفت اوپک در سال 2015 کاهش خواهد یافت و اگر سازمان میزان تولید فعلی خود را حفظ کند، بازار با فزونی عرضه مواجه خواهد شد.
یکی از منابع آگاه در اوپک گفت: «این یک بحث کلی در مورد چشم انداز سال 2015 است.»
قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون 30 درصد کاهش یافته و به حدود 80 دلار رسیده است. این وضعیت برای برخی اعضای اوپک هشدار دهنده است.
اما توافق بر سر کاهش تولید در نشست هفته آینده اوپک به هیچ وجه قطعی نیست، حداقل از این جهت که عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده عضو هنوز مطلبی در مورد حمایت یا عدم حمایت از کاهش تولید اعلام نکرده است.
هیئت های نمایندگی کشورها انتظار دارند که نشست دشواری در پیش باشد. تحلیلگران نیز در خصوص نتیجه این نشست با یکدیگر اختلاف نظر دارند.
یکی از نمایندگان حاضر در اوپک گفت: «این نشست احتمالا یکی از دشوارترین نشست ها خواهد بود..»
گزارش جدید اوپک از بازار نفت که روز 12 نوامبر منتشر شد پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت اوپک در سال آینده به دلیل افزایش تولید نفت شیل آمریکا، بسیار کمتر از میزان تولید فعلی سازمان خواهد بود.
انتهای پیام/ 93

بیشتر بخوانید...
بیشتر بخوانید...
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه