تعجب حدادعادل از تصمیم ارشاد برای کاهش تعداد سکه‌های جایزه جلال

تعجب حدادعادل از تصمیم ارشاد برای کاهش تعداد سکه‌های جایزه جلال

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از تصمیم ارشاد برای کاهش تعداد سکه‌های جایزه جلال ابراز تعجب کرد و گفت:‌ تعجبم از این است که معمولا‌ً رسم بر این است که تعداد جوایز پس از چنددوره افزایش یابد نه کاهش. این موضوع را در شورا بررسی خواهیم کرد.

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان فارسی و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که وزارت ارشاد اخیراً تصمیماتی بر کاهش تعداد سکه‌های جایزه جلال که مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گرفته است، آیا شورا با این تصمیم موافق است، گفت: من اطلاع چندانی از این تصمیم ندارم اما وقتی شنیدم تعجب کردم، معمولاً رسم نیست که میزان جوایز را کاهش دهند، بلکه رسم این است که به‌منظور تشویق،‌ جوایز افزایش پیدا می‌کند، بنابراین تعجب می‌کنم چگونه این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این موضوع را در شورای‌عالی فرهنگی مطرح خواهیم کرد و در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنیم.

حدادعادل در پاسخ به این پرسش "آیا فیلم شیار 143 را دیده‌اید و نظرتان چیست؟" گفت: هنوز فرصت نکردم که این فیلم را ببینم اما به‌زودی این فیلم را خواهم دید، احساس می‌کنم در حوزه ادبیات و هنر دفاع مقدس جامعه ما به‌سوی نوآوری و گسترش کمی و اعتلای کیفی پیش می‌رود.

وی افزود: این موضوع را هم می‌توان در عرصه خاطرات دفاع مقدس و هم در سینمای دفاع مقدس شاهد بود. این مهم موجب شده که سینما به داخل خانواده شهدا راه پیدا کند. هفته گذشته به دیدار مادرم رفته بودم که او به من گفت: امشب می‌خواهم به دیدن فیلم «شیار 143» بروم، مادر من 85ساله است و زمانی که از او پرسیدم فیلم چگونه بود راضی بود.

رئیس فرهنگستان زبان فارسی تصریح کرد: فیلم شیار 143 نشان داد که مادران و خانواده‌های شهدا نیز با سینمای ایران ارتباط خوبی برقرار می‌کنند و از آن بهره می‌برند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران