بیش از ۱۰ هزار مددجو کرمانشاهی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند

بیش از 10 هزار مددجو کرمانشاهی در دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کردند

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه گفت: در هفت ماهه امسال ۱۰ هزار و۴۱۲ مددجو تحت پوشش کمیته امداد استان کرمانشاه در دوره‌های آموزشی رایگان فنی‌ و حرفه‌ای شرکت کردند.

سیامک پاکرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شده از سوی کمیته امداد به چهار دسته آموزش‌های بلند مدت حداقل سه ماهه، کوتاه مدت چند روزه، حرفه آموزی دانش‌آموزان دبیرستان دختر و پسر  و آموزشی استاد- شاگردی برای افراد کم سواد تقسیم می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه بیان کرد: در طول هفت ماهه امسال یک هزار و 374 نفر در آموزش‌های بلند مدت، 7 هزار و 426 نفر در دوره‌های کوتاه مدت، یک هزار و 380 نفر در دوره‌های حرفه‌آموزی و 232 نفر در آموزش‌های استاد- شاگردی شرکت داشته‌اند.

پاکرو گفت: برای حضور مددجویان در این دوره‌های آموزشی کمک هزینه‌هایی تا سقف نه میلیون ریال برای شرکت در دوره‌های بلندمدت، 700 هزار ریال برای دوره‌های کوتاه مدت، یک میلیون و 950 هزار ریال برای استاد- شاگردی و یک میلیون و 800 هزار ریال برای حرفه آموزی در نظر گرفته شده است.

وی شرکت مددجویان در این دوره‌ها را رایگان عنوان کرد و افزود: آموزش‌های کامپیوتر، خیاطی و آرایشگری در میان دیگر دوره‌های آموزشی بلندمدت، دامپروری و باغبانی در میان دوره‌های کوتاه مدت با بیشترین استقبال از سوی مددجویان استان کرمانشاه مواجه شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه تعامل کمیته امداد امام خمینی(ره) با سازمان فنی و حرفه‌ای را سبب ارائه خدمات آموزشی به مددجویان در مراکز فنی و‌ حرفه ای و به صورت خصوصی و آزاد دانست.

پاکرو گفت: کمیته امداد استان کرمانشاه از طریق تعامل با مؤسسات و کارفرمایان کاریابی در مدت هفت ماهه امسال موفق به جذب 365 مددجو شده و در این راستا نیز با صلاحدید کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مبلغ چهار میلیون ریال به کارفرمایان و مؤسسات جهت جذب هر مددجو با شرایط خاص پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon