جریان دائمی آب در زاینده‌رود نیازمند عزم ویژه دولت است

جریان دائمی آب در زاینده‌رود نیازمند عزم ویژه دولت است

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پیشنهادهای جریان آب در زاینده‌رود مورد توجه قرار گیرد، مشکل آب اصفهان برطرف شده که این مسئله نیازمند عزم ویژه وزارت نیرو و دولت است.

محمد علی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت جریان آب در زاینده‌رود اظهار کرد: اگر واقعیت را بخواهیم، امیدی به فعالیت‌های صورت گرفته برای احیای زاینده‌‍رود وجود ندارد.

وی افزود: ما پیشنهادهای زیادی برای تامین آب زاینده‌رود دادیم که برای همیشه در زاینده‌رود آب باشد ولی به نظر می‌رسد که مسئولان بنایی بر این کار نداشته و دولت نسبت به بحران آب زاینده‌رود هنوز اعتقاد خاصی ندارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا زمانی که دولت و وزات نیرو درباره بحران آب اصفهان به این نتیجه نرسند، کارها مثمر ثمر نبوده و به نظر من ابتدا دولت باید به این یقین برسد که بحران آب در اصفهان وجود دارد و راهکارهای پیشنهادی را به صورت منطقی و با استفاده از نظرات کارشناس و فارغ از هر نوع سیاست‌پذیری دنبال کند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی در بسیاری از موارد مسئولان در فضای استان قرار می‌گیرند و تصمیم و یا اظهار نظری می‌کنند که آسیب می‌رساند اما به نظر من باید خارج از فضای سیاسی و احساسی موجود تصمیم عاقلانه‌ای گرفته شود.

اسفنانی با اشاره به مشکلات آب استان و راه حل‌های موجود در این زمینه گفت: با پیشنهادها و طرح‌هایی مانند بهشت‌آباد و امثال آنها حداقل تا 10 سال دیگر این فضای بی‌آبی در اصفهان بوده و اگر پیشنهادهایی که برای جراین آب در زاینده‌رود داده‌ایم توجه شود مشکل آب اصفهان برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این‌‌باره نیاز به یک عزمی از وزارت نیرو دولت بوده اما متأسفانه من تاکنون این عزم را ندیده‌ام.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon