اجرای آزمایشی وندورلیست واحد وزارت نفت از امروز آغاز شد

اجرای آزمایشی وندورلیست واحد وزارت نفت از امروز آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر نفت در امور مهندسی گفت: از امروز اجرای آزمایشی استفاده از وندورلیست متمرکز وزارت نفت آغاز شده و تلاش می کنیم تا پایان سال، استفاده از وندورلیست واحد وزارت نفت و کاربرد سامانه الکترونیکی کالا به صورت کامل عملیاتی شود.

سید عماد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: سامانه الکترونیکی کالا در وزارت نفت از گذشته هم بوده اما با بر سرکار آمدن دولت جدید، در وزارت نفت یک انرژی ویژه ای را برای این قضیه گذاشتیم و داریم دنبال می کنیم که خرید کالا در وزارت نفت را متمرکز کنیم.

وی افزود: این متمرکز کردن از طریق سامانه الکترونیکی کالا صورت می گیرد که یکی از ابزارهای سامانه الکترونیکی کالا، ایجاد وندورلیست و منابع فهرست بلند است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی تصریح کرد: با توجه به اینکه در قانون برگزاری مناقصات این اختیار به وزارتخانه ها داده شده که دستگاههای مرکزی، فهرست بلندی را ایجاد کنند، ما این فهرست را تهیه کرده ایم به طوری که آخرین فراخوان ما برای حضور شرکت ها و ثبت نام آنها پایان آبان ماه بود.

وی ادامه داد: هم اکنون نزدیک به 2 هزار شرکت در این فهرست بلند حضور دارند و تلاش داریم که وندورلیست واحدی در این سامانه خرید ایجاد شود تا وندورلیست های متعدد شرکت های مختلف به صورت وندورلیستی جامع و متمرکز تبدیل شود و کارفرمایان و پیمانکاران بتوانند از طریق این سامانه کالا با استفاده از وندورلیست مشخص اقدام به خرید کالاهای مورد نیاز خود کنند.

حسینی از ابلاغ این وندورلیست به صورت آزمایشی برای انجام مناقصات عمومی خبر داد و گفت: از امروز اجرای آزمایشی استفاده از این وندورلیست متمرکز وزارت نفت آغاز شده و تلاش می کنیم تا پایان سال، استفاده از وندورلیست واحد وزارت نفت و کاربرد سامانه الکترونیکی کالا به صورت کامل عملیاتی شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی کالا برای دسترسی به این وندورلیست 4 ماژول منبع یابی، تقاضا، خرید و حمل و ترخیص دارد.

وی افزود: استفاده از این فرآیند در خرید کالا، بسیاری از خطاهای انسانی را کاهش می دهد و خیلی از نگرانی ها در زمینه خرید را کاهش می دهد.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین