کارکرد طرح‌های توسعه کردستان رفع آشفتگی در ساختار فضای استان است

کارکرد طرح‌های توسعه کردستان رفع آشفتگی در ساختار فضای استان است

خبرگزاری تسنیم: معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: بهترین کارایی که طرح‌های توسعه و عمران نواحی می‌تواند داشته باشد رفع آشفتگی در ساختار فضایی استان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، امیر قادری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کردستان با محوریت بررسی طرح توسعه و عمران ناحیه شمالی کردستان با یادآوری طرح‌های جامع در سطح استان اظهار کرد: 3 ناحیه مرکز، شرق و شمال در استان وجود دارد که طرح ناحیه مرکز در دستورکار شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است و امیدواریم به تصویب برسد.

وی گفت: طرح ناحیه شرق استان نیز در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسیده است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر لزوم استفاده از طرح‌های ناحیه‌ای استان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها هم باید در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌های استان مورد نظر فرمانداران باشد و هم در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل که بحث پرداخت تسهیلات مطرح است باید در نظر گرفته شود.

وی گفت: هدف از طرح توسعه و عمران نواحی، مدیریت خردمندانه، هدایت توسعه و استفاده از زمین، ارائه الگوی سازماندهی ساختار فضایی و تعیین مکان های مناسب و ارائه سیاست های هدایت و کنترل توسعه است.

قادری افزود: در طرح های توسعه و عمران نواحی استان هم پهنه بندی و هم ضوابط و مقررات وجود دارد.

وی با اشاره به سرگردانی‌هایی که ارباب رجوع در کارگروه‌های مختلف دارند گفت: با توجه به این که ارباب رجوع مدت زمان زیادی برای حصول نتیجه نیاز دارد اگر دستگاه های اجرایی در بدو ورود به طرح های توسعه و عمران نواحی به آن توجه کنند قطعا با اینگونه مشکلات مواجه نخواهیم بود.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: بهترین کارایی که طرح‌های توسعه و عمران نواحی می‌تواند داشته باشد رفع آشفتگی در ساختار فضایی استان است.

وی گفت: طرح‌های توسعه و عمران نواحی را که در جلسات شورای برنامه ریزی استان مطرح می‌شود می توان استفاده کرد و از طریق آن به استعلام ها پاسخ گفت.

قادری با اشاره به کارایی مناسب طرح‌های توسعه و عمران نواحی در استان خاطرنشان کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری نیز که در استان تشکیل شده می‌تواند به طور مناسب از ظرفیت طرح‌های توسعه و عمران نواحی بهره برداری کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon